"הדולר צפוי להתחזק מול המטבעות המרכזיים בטווח הבינוני"

כלכלני אגוד: "רמת הריביות המונטאריות הנמוכה בעולם ממשיכה לתמוך בשוקי המניות לטווח הארוך" ■ לאומי:  "קצב הצמיחה הגלובלי צפוי להסתכם השנה בשיעור חיובי אך נמוך, בדומה לזה של 2015"

דולר / צילום: בלומברג
דולר / צילום: בלומברג

כלכלני בנק אגוד מעריכים בסקירתם השבועית כי "בשל רמת הריביות בעולם וחוזקה היחסי של הכלכלה האמריקאית, הדולר צפוי להתחזק מול המטבעות העיקריים בעולם בטווח הבינוני, ובין השאר גם מול השקל ומול האירו. עם זאת, במידה שייחתמו בעתיד עסקאות מהותיות בענף הגז והנפט בין ישראל למדינות אחרות - השקל עשוי להתחזק מול הדולר. נקודת תמיכה לדולר נמצאת ב-3.75 שקל לדולר ונקודת התנגדות נמצאת ב-4.0 שקל לדולר".

ביחס לשוקי המניות אומרים באגוד כי "רמת הריביות המוניטאריות הנמוכה בעולם ממשיכה לתמוך בשוקי המניות לטווח הארוך, אם כי קיימים עדיין גורמי אי ודאות ביניהם השלכות הברקזיט העשויים להשפיע על המסחר. תנודתיות צפויה ללוות אותנו בתקופה הקרובה. מומלצת השקעה במניות גלובאליות בעלות תזרימי מזומנים יציבים ומניות דיבידנד. אנו ממשיכים בהמלצתנו להיחשף לדולר גם באמצעות האפיק המנייתי".

בבנק לאומי מציינים גם השבוע בסקירה כי "קצב הצמיחה הגלובלי צפוי להסתכם השנה בשיעור חיובי אך נמוך, בדומה לזה של שנת 2015. מבין גורמי הסיכון לצמיחה הגלובלית נציין את האפשרות של התפתחויות שליליות בכלכלה הסינית, וכן את אי הוודאות הכלכלית בנוגע לאופן יציאת בריטניה מהאיחוד האירופי".


המדיניות המוניטארית בשווקים העיקריים בעולם תוסיף להיות מרחיבה מאוד בטווח הנראה לעין, כאשר קצב העלאות הריבית בארה"ב צפוי להיות מתון. הבנקים המרכזיים של אירופה, בריטניה ויפן, צפויים להמשיך ולפעול באגרסיביות כדי לתמוך בפעילות הכלכלית במדינות אלו. ככלל, סביבת הריבית הנמוכה בעולם תורמת לגידול במינוף משקי הבית והפירמות, וכתוצאה מכך לעליה הדרגתית במכלול הסיכונים הפיננסיים.

עוד מציינים בלאומי כי קצב הצמיחה בארה"ב ברבעון השני של השנה, והרכבה, מקטינים את הסיכוי להעלאת ריבית בחודש ספטמבר. שינויים בהערכות לגבי תוואי הריבית בארה"ב, כמו גם בהתפתחויות לקראת הבחירות שם, עשויים להיות במוקד תשומת הלב של המשקיעים בחודשים הקרובים.

בלאומי ממשיכים להדגיש כי מחירי האג"ח הממשלתי בעולם נמצאים ברמה גבוהה מאוד. תמחור זה נובע מהציפיות להמשך העמקה של המדיניות המוניטארית המרחיבה בעולם, כאמור. "לנוכח תמחור העקומים הממשלתיים, אנו ממליצים על מתן עדיפות לאג"ח קונצרני על פני אג"ח ממשלתי".

בלאומי ממליצים על חשיפה מנייתית ממוצעת. "במבט קדימה, צמיחה עולמית מתונה צפויה להביא לשיפור קל בלבד ברווחיות הפירמות במחצית השנייה של שנת 2016. בתרחיש זה, לא צפויות עליות שערים חדות במדדי המניות העיקריים בעולם. למרות זאת, ולאור רמת התמחור הגבוהה בשאר אפיקי ההשקעה, האפיק המנייתי נותר אפיק מרכזי בתיק ההשקעות המומלץ".