קסם הפכה למגזר הגדול באקסלנס, שרשם רווח רבעוני של 25 מיליון שקל

חברת תעודות הסל והפיקדון הציגה ברבעון השני נסיקה של כ-59% בהכנסותיה, לכ-51 מיליון שקל

עוזי דנינו / צילום: איל יצהר
עוזי דנינו / צילום: איל יצהר

בית ההשקעות אקסלנס סיכם את המחצית הראשונה של 2016 עם שחיקה של 4% בהכנסות, כתוצאה מירידה בהכנסות מדמי ניהול בפעילויות הגמל וההשתלמות, קרנות הנאמנות והתיקים המנוהלים. ואולם, הודות לתוצאות חזקות בפעילות תעודות הסל והפיקדון, וגם הודות לצמצום של כ-9% בהוצאות השיווק, תפעול, הנהלה וכלליות - השורה התחתונה דווקא הציגה עלייה של כ-9% ברווח הנקי החציוני, שהסתכם בכ-47 מיליון שקל.

ברבעון השני רשם בית ההשקעות בניהולו של עוזי דנינו רווח נקי של 25 מיליון שקל, גידול של כ-25% ביחס לרווח ברבעון השני ב-2015, והמגמות ברבעון היו דומות לאלה המאפיינות את תוצאות המחצית הראשונה. מכאן, שגם ב-2016 ממשיך בית ההשקעות להסתמך במידה ניכרת על פעילות קסם - חברת תעודות הסל ותעודות הפיקדון שלו. במחצית הראשונה השנה רשמה קסם הכנסות של כ-85 מיליון שקל, והפכה למגזר הגדול ביותר בבית ההשקעות במונחי הכנסות. מדובר בגידול של כ-29% בהכנסות מתעודות הסל בהשוואה לתקופה המקבילה. ברבעון השני נרשמה נסיקה של כ-59% בהכנסות קסם, לכ-51 מיליון שקל.

מדובר בדוחות חלקיים למדי, מאחר שבית ההשקעות הינו חברה פרטית בבעלותה המלאה של קבוצת הביטוח הפניקס, שבימים אלה ממש נחתם הסכם מחייב למכירתה לידי קבוצת יאנגו הסינית. בתחילת יוני השנה, כמעט 22 שנה מאז הונפק בבורסה בת"א לפי שווי של 33.5 מיליון שקל, שב בית ההשקעות אקסלנס להיות חברה פרטית, הפעם בבעלותה המלאה הפניקס שבשליטת קבוצת דלק. אקסלנס נמחק מהבורסה לאחר שבעלי מניות המיעוט קיבלו את הצעת הרכש של הפניקס לבית ההשקעות, שנקבה בשווי של קצת יותר ממיליארד שקל.

בסיכום המחצית הראשונה מנהל בית ההשקעות נכסים בהיקף של כ-76.8 מיליארד שקל, וההון העצמי שלו, כולל בעלי מניות המיעוט, עומד על כ-928 מיליון שקל.

תוצאות בית ההשקעות אקסלנס
 תוצאות בית ההשקעות אקסלנס