אלוביץ' שוב מנסה למכור את חלל תקשורת, ב-285 מיליון דולר

חלל תקשורת נמצאת על המדף כבר מ-2013, ומאז פורסמו לא מעט דיווחים על מכירה אפשרית של מניות החברה לחברות זרות לפי שווי חברה שהגיע גם ל-1.5 מיליארד שקל, אולם אף אחד מהם לא גובש לכדי עסקה

שאול אלוביץ'  / צילום: איל יצהר
שאול אלוביץ' / צילום: איל יצהר

חברת הלוויינים חלל תקשורת  עדכנה היום על מו"מ נוסף למכירת השליטה בה, באמצעות עסקת מיזוג משולש הופכי, במסגרתה יירכשו מלוא מניות החברה (100%) על ידי חברה בינלאומית תמורת 285 מיליון דולר (כ-1.1 מיליארד שקל), בכפוף להתאמות. מדובר בפרמיה של כמעט 30% על מחיר השוק הבוקר, ומניית החברה הגיבה בקפיצה של כ-10%, ומשקפת לחברה שווי של כ-920 מיליון שקל.

בחלל תקשורת, הנמצאת כיום בידי חברת יורוקום של שאול אלוביץ' (בעל השליטה בבזק) הוסיפו כי "נכון למועד זה, טרם נחתם הסכם מיזוג", וכי "ככל שהסכם המיזוג ייחתם, תהא השלמתו כפופה להתקיימות תנאים מתלים שונים, לרבות קבלת אישורים רגולטוריים".

החברה עוסקת באספקת שירותי תקשורת לוויינית באמצעות לווייני "עמוס", וגם במקרה בו הפעם תושלם העסקה, היא תמשיך להיסחר בבורסה באמצעות 6 סדרות האג"ח שלה.

חלל תקשורת נמצאת על המדף כבר זמן רב, וכבר בסוף שנת 2013 עדכנה כי קיבלה כמה הצעות לרכישת מלוא מניות החברה.

מאז פורסמו לא מעט דיווחים על מכירה אפשרית של מניות החברה לחברות זרות לפי שווי חברה שהגיע גם ל-1.5 מיליארד שקל, אולם אף אחד מהם לא גובש לכדי עסקה.

העדכון האחרון בנושא פורסם בסוכנות הידיעות הזרה "בלומברג" בדצמבר 2015 על המשך הניסיונות למכירת החברה, אולם מאז לא חלה התקדמות בנושא.

בשבוע שעבר סיכמה החברה את הרבעון השני של השנה עם צניחה של 36% בהכנסותיה שעמדו על 17 מיליון דולר ושחיקה ניכרת גם ברווח הגולמי והתפעולי, אולם צמצום של קרוב ל-90% בהוצאות המימון שלה סייעו לה להציג רווח נקי של קרוב ל-5 מיליון דולר, אחרי הפסד דומה ברבעון המקביל אשתקד.

בחודש שעבר דיווחה החברה כי חתמה על הסכם רב שנתי למתן שירותי תקשורת באמצעות לווייני "עמוס" לממשלת ישראל, שעתיד להניב סך הכנסות של 63 מיליון דולר, וכולל אופציה להארכת ההסכם.