הנקראות ביותר

yes לרשות השנייה: אסייג ורדיו ת"א מצפצפים עלייך

בחברת הלוויין מבקשים כי הרשות השנייה תבהיר לרדיו ת"א כי לאופירה אסייג אסור לעסוק בשום דרך בנושא זכויות שידורי הספורט

אופירה אסייג / צילום: יח"צ
אופירה אסייג / צילום: יח"צ

המאבק סביב תוכניות הרדיו בספורט והקשר שלהן לבעלי זכויות השידור בענף נמשך. ל"גלובס" נודע כי חברת yes פנתה היום (ה') לרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, בבקשה כי תחדד את החלטתה מלפני יומיים, שקבעה כי אופירה אסייג והמנחים שמגישים עמה את "תוכנית הספורט של ישראל" - המשודרת ברדיו תל-אביב 102FM ובתחנות נוספות - יוגבלו בכל הקשור לעיסוק בנושא זכויות השידור בספורט בתוכנית, בשל ניגוד העניינים בו היא מצויה.

החלטת הרשות השנייה, שפורסמה בימים האחרונים, ניתנה בעקבות פנייה של yes וצ'רלטון, שטענו כי עיסוקה של אסייג בזכויות השידור בספורט נגוע בניגוד עניינים, לאור העובדה ש-ONE בעצמו הוא בעלים של ערוץ בו משודרים שידורי ספורט, וכי אסייג עצמה, דמות מרכזית בחברה, גם נשואה לאחד מבעלי המניות בה - גיל מנקין.

בהחלטה נכתב כי "ככל שעולה בתוכנית (הספורט, י' כ') נושא הנוגע לענייניה העסקיים של חברת ‏ONE‏ (דוגמת הנושא שבגינו נעשתה הפנייה), גברת אסייג ‏והעובדים בחברה העוסקים בתוכנית יימנעו מעיסוק בו, וזאת על-מנת להסיר את החשש לניגוד ‏עניינים בכל הנוגע לסיקור הנושא".

עוד הורתה הרשות השנייה כי אם הנושאים הללו בכל זאת יעלו לדיון בנושא באמצעות גורם מקצועי כלשהו שאינו קשור ל-ONE, יינתן גילוי נאות לכך בתחילת האייטם ובסיומו. 

אלא שברדיו תל-אביב, בראשות מנכ"ל התחנה אבי משולם, הודיעו כי מבחינתם ההוראה החדשה אינה משנה את פני הדברים. "מה שהיה הוא שיהיה", מסר משולם בהודעה לתקשורת. לדבריו, פירושה של החלטת הרשות הוא ש"מגישי התוכנית ימשיכו לראיין את כל הגורמים הרלוונטיים בנושא, כפי שעשו עד כה", כשאסייג "תזכיר, למי שעדיין אינו יודע, שהיא קשורה ב-ONE, כפי שעשתה עד כה". 

עוד בנושא נתח שוק וצרכנות


הפרשנות הזאת כמובן מקוממת את אנשי yes, שפנו כעת לרשות השנייה באמצעות עורכי הדין ליאור פורת ונמרוד סביל ממשרד גורניצקי, בטענה כי "התחנה ממשיכה לצפצף על הוראות הדין ולמעשה גם על הנחיית הרשות, ומצהירה קבל עם ועדה כי 'מה שהיה הוא שיהיה', וכי הגברת אסייג תמשיך לראיין את אורחי התוכנית... לקרוא ולא להאמין".

לפי אנשי yes, "זוהי למעשה הודאה מצד התחנה כי בכוונתה להמשיך ולהפר את כללי הרשות, וכעת גם את הנחייתה המפורשת".

לאור זאת מבקשים בחברה כי הרשות השנייה תפנה "ללא כל דיחוי" לרדיו תל-אביב "ותעמיד אותו על טעותו ועל משמעות הנחיית הרשות, ובמידת הצורך - היות שעסקינן בניסיון לחמוק מההנחיה או לעקוף אותה - תחדדו את הנחייתכם".

המאבק בין צ'רלטון, בעלת ערוצי ספורט 1 וספורט 2, המשודרים ב-yes ובהוט, לבין ONE עלה לגבהים חדשים בחודשים האחרונים סביב הכוונה של צ'רלטון להעלות שני ערוצי ספורט חדשים בתשלום. ב-one יצאו בחריפות נגד היוזמה והתריעו, בתוכנית הרדיו ובאתר האינטרנט, מפני כך שהצופים יידרשו לשלם הרבה יותר תמורת צפייה בליגת העל בכדורגל, ואף עודדו - על-פי הטענות - את מאזיני התוכנית להתנתק מהערוצים הללו ומ-yes והוט בכלל. עניינים אלה אף עומדים להגיע לבית המשפט, בשתי תביעות דיבה שהגישו בצ'רלטון סביב הנושא.

מהרשות השנייה ומרדיו תל-אביב לא התקבלה תגובה.

עקבו אחרינו ברשתות
רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נתח שוק וצרכנות?
אני מאשר/ת קבלת תוכן פירסומי מגלובס
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
נדל"ן
גלובס טק
נתוני מסחר
שוק ההון
דין וחשבון
הסיפורים הגדולים של השבוע
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!