השמאל האובססיבי

השמאל צריך להילחם נגד הימין וביבי - אבל לא בכך שיהפוך להיות כמותם

כמו רובנו, לא שמעתי מעולם את השם רות אלבז. עכשיו אני יודע שהיא תסריטאית בתוכנית לילה בטלוויזיה. אבל לא מתוקף תפקידה זה זכתה אלבז בפרסום. היא הגיעה לתודעה הציבורית באמצעות השוואה שערכה בין היטלר לבנימין נתניהו. היא כבר הספיקה כמובן להתנצל, מה שלא אומר בהכרח שהיא באמת מצטערת. לו הייתה בה היכולת האמתית להצטער, הרי מלכתחילה לא הייתה עושה את המעשה ה...מה? מטופש? מטומטם? מבחיל?

אלבז מייצגת תופעה

ברור מאליו שהביטאון "ישראל היום" קפץ על המציאה, ופרסם את המעשה בעמוד הראשון אתמול (ב'), להראותנו על עומק השנאה של השמאל לראש הממשלה. קשה לבוא בטענות אל הביטאון על שהוא עושה מפוסט של בחורה חסרת חשיבות נושא לאומי. כי הרי לשם כך הוקם העיתון - כדי לגונן על ראש הממשלה והימין - כמעט בכל מחיר!

אלא שרות אלבז היא לא השמאל. היא סתם שמאלנית. זה מה שטוענים מתנגדי הפרסום הבולט בביטאון של ביבי. לדעתי זה לא כל כך מדויק. אלבז אינה רק אלבז, היא מייצגת תופעה של ציבור לא קטן, רובם מרוכזים במחוזות צפון תל אביב ובתי הקפה שלה, שאצלם השנאה לנתניהו הפכה לדרך חיים.

שמאלני בתי הקפה

כשלעצמי, דעתי שלי על ביבי והתנהלותו, כמו גם על ביטאונו, אינה חיובית בלשון המעטה - וקוראי טור זה יכולים להעיד על כך. אבל היחס שלי אליו הוא כאל אישיות פוליטית, שצריך להדיחה מהשלטון בדרכים חוקיות כמובן. אצל שמאלני בתי הקפה והטלוויזיה זו אובססיה, הם טוחנים וחופרים את הנושא ששמו ביבי וכל הקשור אליו, ולעולם אינם מתעייפים מכך. ובאווירה זו גדלים שמאלנים אובססיביים, להבדיל מהשפויים, שהם הרוב.

מקלטם של האובססיביים

הבעיה היא שרבים מהאובססיביים מוצאים את דרכם אל אמצעי תקשורת, השמחים לקבל אל שורותיהם עיתונאים שלוחי רסן וקטני מוחין. אלה מוצאים משכן ומקום פרנסה בעיקר בעיתון "הארץ", שם הם מקבלים פורקן לאובססיה שלהם. אבל יש גם מקומות אחרים, כמו ערוץ 10, שבה מצאה אלבז הזאת את מקומה (אגב, היא ממשיכה לעבוד שם?) וכמובן גם אמצעי תקשורת אחרים.

לא "גם ביבי"

שמעתי אומרים שגם ביבי השתמש בדמות של היטלר בנאומו המפורסם בכיכר ציון. העובדות הן שביבי לא עשה זאת, אלא שהוא לא מחה כאשר בין שומעיו היו כאלה שכן עשו זאת, באמצעות שלטים ודגלים. ביבי טען שלא ראה. אבל מה זה משנה? הרי השמאל משתבח באיכות אנשיו לעומת אלה של הימין. אז עכשיו הוא אומר שגם הם כאלה? השמאל צריך להילחם נגד הימין וביבי - אבל לא בכך שיהפוך להיות כמותם.