נעילה חיובית בוול סטריט לאחר דוח התעסוקה

דוח התעסוקה הצביע על תוספת של 151 אלף משרות באוגוסט, מתחת לתחזיות האנליסטים ■ שיעור האבטלה נותר ללא שינוי ברמה של 4.9% ■ הגירעון המסחרי של ארה"ב הצטמצם ב-11.6% ביולי

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ו') בעליות שערים כשהסוחרים והמשקיעים הגיבו לפרסום נתוני שוק העבודה המאכזבים שפורסמו היום. לאחר פרסום הנתונים,  הדולר נחלש מול המטבעות המרכזיים תשואות האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ירדו לרמה של 1.54% לפני שהתייצבו סביב 1.6%. בבורסות אירופה המסחר ננעל בעליות חדות על רקע נתוני התעסוקה. 3 המדדים המובילים חתמו את השבוע בעליות של עד כ-0.5%. 

 

בשוק העריכו שאם דוח התעסוקה יהיה חיובי, הסיכויים להעלאת הריבית בספטמבר יגדלו. אולם, המספרים שפורסמו היום היו הרבה מתחת לתחזיות והצביעו על תוספת של כ-151 אלף משרות, בעוד שיעור האבטלה נותר על כנו ברמה של 4.9%. קונצנזוס האנליסטים הצביע על תוספת של  לפחות כ-186 אלף משרות למשק האמריקאי, בעוד שיעור האבטלה צפוי היה לרדת ל-4.8%. נקודת האור היחידה בדוחה הייתה השכר הממוצע לשעה שעלה ב-0.1% באוגוסט לכ-25.7 דולר. בשיעור שנתי השכר הממוצע לשעה עלה ב-2.4%.

"החדשות הרעות הן שוב החדשות הטובות בשווקים. דוח התעסוקה היה גרוע והמשקיעים חושבים בצורה הגיונית שהפד לא יהיה כזה אמיץ ולא יעלה את הריביות בספטמבר", מציין פיל אורלנדו, אסטרטג השקעות בחברת "Federated Investors". 

עוד בזירת המאקרו, פורסם היום המאזן המסחרי של ארה"ב לחודש יולי, שהצביע על צמצום הגירעון המסחרי ב-11.6% לרמה של 39.5 מיליארד דולר. זאת לאחר שלושה חודשים רצופים של התרחבות הגירעון ולאחר שביוני הגירעון המסחרי תפח לרמה של 44.7 מיליארד דולר. בשוק העריכו כי הגירעון המסחרי יירד לרמה של 42.7 מיליארד דולר ביולי.

ב-17:00 (שעון ישראל) פורסמו הזמנות המפעלים, שעלו ב-1.9% בחודש יולי, מתחת לתחזיות שעמדו על עלייה חדה יותר של 2.1% ולאחר ירידה של 1.8% ביולי.

הנפט זינק היום בכ-3% על רקע דיווח לפיו סעודיה מוכנה להקפיא את תפוקת הנפט אם יתר החברות באופ"ק יישרו קו איתה.

 

מניות האנרגיה המשיכו לרכז עניין על רקע התנודתיות במחירי הנפט ביומיים האחרונים. נציין את אקסון מובייל  ושל.

הוול סטריט ג'ורנל דיווח היום שמקדונלדס  זוכה להתעניינות גוברת לסניפיה בסן והונג קונג, אותם היא מבקשת למכור.

אפל  המשיכה לרכז על רקע הדרישה של הנציבות האירופית מענקית הטכנולוגיה תשלום מס רטרואקטיבי לאירלנד בהיקף של 14.5 מיליארד דולר. ממשלת אירלנד, ערערה היום על ההחלטה.