תנועת הרכבות לא תחודש עד ראשון בערב

סיעות האופוזיציה אספו 25 חתימות כדי לקיים דיון מיוחד בזמן פגרת הכנסת ■ רכבת ישראל הודיעה כי התנועה בקו זה תושבת עד יום ראשון ב-19:00

רכבת ישראל / צילום: איל יצהר
רכבת ישראל / צילום: איל יצהר

סיעות האופוזיציה אספו היום (שבת) את 25 החתימות של חברי הכנסת הדרושות לטובת כינוסה המיוחד של הכנסת בפגרה, לדיון בנושא "ביזוי השבת והפגיעה ב חיילים ובאזרחים בעקבות משבר הרכבת", כפי שנכתב בהודעה משותפת למפלגות האופוזיציה. החתימות נאספו בעקבות יוזמה של מרצ שעליה הכריז הבוקר ח"כ אילן גילאון.

במקביל, רכבת ישראל הודיעה כי תנועת ה רכבות בין תל אביב לחיפה בשני הכיוונים לא תוכל להתחדש עד מחר בערב, והתנועה בין התחנות חוף הכרמל וסבידור מרכז תתחדש ביום ראשון בשעה 19:00. עוד נמסר כי הרכבות הצפוניות יסעו כרכבות פרבריות בין נהריה לבנימינה בלבד החל מהיום בשעה 21:00. רכבת ישראל המליצה לנוסעים להתעדכן בלו"ז הרכבות באפליקציה, באתר האינטרנט ובמוקד שירות הלקוחות, והדגישה כי תנועת הרכבת תשוב לסדרה מחר בערב.

המשבר פרץ בעקבות המחלוקת על ההחלטה להשהות את עבודות התשתית במסילות הרכבת במהלך השבת בהתאם לדרישות חברי הכנסת החרדים. משום שהעבודות הושהו לאחר תחילת פירוק המסילות שמצפון לתל אביב, רכבת ישראל הודיעה כי לא יפעלו הרכבות בין תל אביב וחיפה במוצאי השבת, וייתכן שהן לא יפעלו גם ביום ראשון.