מטריד: צפו בחתולי רחוב משוטטים בבתי חולים בישראל

"הכול כלול" בערוץ 10: חתולי רחוב מסתובבים במחלקות בתי החולים ואוכלים מהאוכל שמיועד לחולים תוך סיכון בריאותי ברור ■ בתיה"ח: משרד הבריאות לא עוזר לנו להתגונן מהתופעה

חתולי רחוב בבית חולים / צילום: מהוידאו
חתולי רחוב בבית חולים / צילום: מהוידאו

תיעוד מצולם בבית החולים העמק בעפולה חושף תופעה מטרידה בבתי החולים בישראל - מכת חתולים שמסתובבים בתוך המחלקות, בתוך עגלות האוכל של בית החולים ועוברים ללא הפרעה במסדרונות בית החולים בארץ, תוך סיכון בריאותי ברור של החולים במקום. התופעה חוזרת בהרבה בתי חולים בישראל, ללא מענה ראוי ממשרד הבריאות או מהנהלות בתי החולים. 

בתוכנית "הכול כלול" בערוץ 10 פורסמו התמונות שמתעדות את חתולי הרחוב שאוכלים מהאוכל שמיועד לחולים בבתי החולים, עולים על עגלות ומסתובבים במחלקות. 

בשיחה עם בתי החולים נמסר כי הבעיה מוכרת אבל בתי החולים מוגבלים ע"י חוק צער בעלי חיים שאוסר להרוג חתולי רחוב. לטענתם, משרד הבריאות לא עוזר לבתי החולים להתמודד עם מכת החתולים שמסכנים את בריאות החולים.

מבית חולים העמק נמסר בתגובה, כי "קיים איסור בחוק להוציא חתולים משטח בתי החולים בישראל,
ולכן אנו נדרשים למצוא פתרונות יצירתיים ולהשקיע כסף ומשאבים כדי לטפל בחתולי הרחוב כדי למנוע מהם להפוך למטרד. כדי להרחיקם משטחי האשפוז הקמנו פינות האכלה מרוחקות ואנו דואגים לשגרת חיסונים, עיקור וסירוס בקרב אוכלוסיית החתולים מדי שנה. אנו מצפים שהמדינה תמצא פתרון הולם לסוגיית החתולים בבתי החולים".

תגובת משרד הבריאות: "בתי החולים פועלים על פי חוק צער בעלי חיים, על מנת להתמודד עם הנושא מונחים בתי החולים על ידי משרד הבריאות לפעול בשיתוף פעולה עם הרשות המקומית והשירותים הווטרינריים להכנת תכנית פעולה למיגור התופעה".