נחשפה רשת למכירת והפצת כדורי אין אונות מזויפים

הבוקר נערכו פשיטות על בתיהם של למעלה מ-20 חשודים ברחבי הארץ, לאחר שחקירה סמויה ביססה חשד שניהלו רשת למכירה והפצה של כדורי אין אונות מזויפים באמצעות אתר אינטרנט ושליחים

אזיקים / צילום: שאטרסטוק
אזיקים / צילום: שאטרסטוק

שוטרי יחידה ארצית של משטרת ישראל וחוקרי יחידת יהלום ברשות המסים, בפעילות משותפת עם האגף לאכיפה ופיקוח במשרד הבריאות, פשטו הבוקר (ד') על בתיהם של למעלה מ-20 חשודים במקומות שונים בארץ, לאחר שחקירה סמויה ביססה חשד שניהלו בצוותא רשת למכירה והפצה של כדורי אין אונות מזויפים, בין היתר באמצעות אתר אינטרנט ושליחים.

מדובר בתרופות שאינן מפוקחות על ידי משרד הבריאות ויכולות להוות סכנה ממשית לבריאות הציבור הנוטל אותן , ומשרד הבריאות שב ומזהיר כי שימוש בחומרים אלה עלול לפגוע בבריאות הציבור, להוביל לאשפוז בבתי החולים ובמקרים מסוימים אף למוות.

במסגרת הפעילות נתפסו אלפי כדורים ואריזות החשודים כמזויפים, בקבוקי אריזה, מדבקות הנחשדות כמזוייפות, וכן מסמכים וחומרים רלוונטיים.

החשודים במעורבות בפרשה עוכבו לחקירה בגין חשד לביצוע עבירות של מכירה והספקה של חומר מסוכן, קבלת דבר במרמה, עבירות על פקודת סימני המסחר ועל פקודת הרוקחים, עבירות מס ושיבוש מהלכי חקירה ובהתאם להתפתחות החקירה ייעצר מי מהם ויובא לדיון בבקשה להאריך את מעצרו בבית המשפט. החקירה הגלויה בראשיתה.

על פי החשד, מדובר ברשת שיטתית ומאורגנת, במסגרתה יובאו על ידי מי מהחשודים כדורי אין אונות מזויפים בהיקפים נרחבים. על חלק מהכדורים והאריזות הודבקו מדבקות הנחזות להיות של כדורי אין אונות מוכרים ומורשים ואלו פורסמו, בין היתר, באתר אינטרנט שנוהל בידי מי מהחשודים ונמכרו באמצעות ספקים מרכזיים ללמעלה מעשרה ספקים ברחבי הארץ. בהמשך, נשלחו באמצעות שליחים לרוכשים.

חשיפה זו מצטרפת לשורת חשיפות ופעילויות בתחום ובכוונת הרשויות להמשיך בפעילות משולבת מקצועית במישור המודיעיני, המבצעי והחקירתי בתחום זה. המשטרה, משרד הבריאות והרשויות רואות בחומרה רבה הפצה של תרופות אשר אינן מפוקחות ויש בהן כדי להוות סכנה לבריאות המשתמשים.

חשיפה זו מצטרפת לשורת חשיפות ופעילויות בתחום ובכוונת הרשויות להמשיך בפעילות משולבת מקצועית ונחושה במישור המודיעיני, המבצעי והחקירתי בתחום זה. במסגרת זו, בין היתר, ביולי האחרון, עצרו חוקרי יחידת החקירות של מע"מ ירושלים וחוקרי יחידת "יהלום", בסיוע שוטרים ובלשים מימ"ר ירושלים וביחד עם יחידת הכלבנים של המכס, ארבעה חשודים תושבי מרכז הארץ, שהיו מעורבים על-פי החשד במיזם עברייני חובק עולם להברחת תרופות שהניב להם הכנסות של עשרות מיליוני שקלים במשך מספר שנים.