שותפויות הגז של דלק: פירעון מוקדם לאג"ח ב-400 מיליון ד'

במקביל בוחנות אבנר ודלק קידוחים גיוס חוב לטווח ארוך לצורך מימון הפעילות השוטפת

שותפויות החיפושים אבנר   ודלק קידוחים , שבשליטת קבוצת דלק של יצחק תשובה, עדכנו הבוקר על פירעון מוקדם של אג"ח לא סחירות "תמר בונד" בהיקף של 400 מיליון דולר (כל שותפות מחצית הסכום). זאת על רקע הגידול בהכנסות וברווחים הנובעים להן ממאגר הגז "תמר". במקביל לפירעון המוקדם, הצפוי בעוד כחודש, השותפויות ציינו כי הן בוחנות לגייס חוב נוסף לטווח ארוך לצורך מימון הפעילות השוטפת.

ההחזר המוקדם נעשה בהתאם לזכות שיש לשותפויות כפי שהוגדרה בעת ההנפקה, וזאת במקום המועד המקורי לפירעון שנקבע לסוף שנת 2016. לפי דלק, סכום הפירעון המוקדם "כולל את סכום הקרן, בתוספת ריבית צבורה בסך כולל של כ-3 מיליון דולר (1.5 מיליון דולר חלקה של כל אחת מהשותפויות)", וכן עמלת פירעון מוקדם של קרוב ל-2 מיליון דולר (כל שותפות מחצית הסכום).

מדובר בהחזר הסדרה הראשונה של אג"ח ב-5 סדרות שונות שהנפיקו אבנר ודלק קידוחים עבור משקיעים מוסדיים בארה"ב, בישראל ובמדינות נוספות בהיקף כולל של 2 מיליארד דולר (מחצית הסכום לכל שותפות). ההנפקה הושלמה בחודש מאי 2014 באמצעות חברה בת (SPC) משותפת של שתי השותפויות.

היקף כל אחת מחמש הסדרות עמד על 400 מיליון דולר, בריבית קבועה בטווח של 2.8%-5.4%, לפירעון בחודש דצמבר בין השנים 2016-2015. הסדרה הנפרעת כעת היא הקצרה מבין החמש ונושאת את הריבית הנמוכה מביניהן. להבטחת הפירעון שיעבדו השותפויות את זכויותיהן בפרויקט תמר ובהסכמי מכירת הגז והקונדנסט (סוג של נפט המתקבל בתהליך הפקת גז טבעי. א' ל').

קבוצת דלק  מחויבת למכור תוך כמה שנים את החזקותיה בתמר, כחלק ממתווה הגז הממשלתי. בעקבות כך, בקבוצה בוחנים כמה אופציות למימוש ההחזקה ובין היתר בודקים אפשרות להנפיק את פעילות "תמר" באמצעות חברה ייעודית.

מוקדם יותר השנה הודיעה קבוצת דלק כי היא בוחנת את מיזוגן של אבנר ודלק קידוחים. לשם כך הקימה כל שותפות ועדת דירקטוריון עצמאית מיוחדת, שתנהל מטעמה את המו"מ על המיזוג. לפני חודש עדכנו השותפויות על החלטות ביניים שקבעו כי המיזוג הנכון הוא של אבנר לתוך דלק קידוחים ביחס המרה של יחידת השתתפות 1 של דלק קידוחים לכל 5.32 יחידות השתתפות של אבנר. 

דלק קידוחים ואבנר מחזיקות 31.25% מהזכויות במאגר תמר בחלקים שווים. בסיכום המחצית הראשונה של 2016 הציגו השתיים רווח נקי מצרפי של כחצי מיליארד שקל בעקבות עלייה באספקת הגז מהמאגר. ברבעון השני של השנה גדל היקף מכירות הגז של תמר ללקוחות בישראל ב-28% לעומת הרבעון המקביל, והסתכם ב-2.3 BCM, בעוד שמכירות הקונדסט צמחו ב-29% ל-110 אלף חביות.