הטיפ היומי: לטפח את תיק ההשקעות עם מניה אופנתית

במחלקת המחקר של מריל לינץ' ממליצים "קנייה" על מניית אסתי לאודר במחיר יעד של 106 דולר, גבוה ב-20% ממחיר המניה בבורסה

לטפח את התיק עם מניית אסתי לאודר. צילום: בלומברג
לטפח את התיק עם מניית אסתי לאודר. צילום: בלומברג

יצרנית מוצרי הטיפוח והאיפור Estee Lauder  נסחרת בבורסת ניו יורק בשווי של 32 מיליארד דולר. החברה היא אחת המובילות בעולם בייצור ושיווק של תכשירי טיפוח לעור, איפור, בשמים ומוצרים לשיעור, והיא מוכרת את מוצריה ב-130 מדינות תחת המותגים אסתי לאודר, קליניק, MAC ועוד.

לאחרונה פרסמה החברה את דוחות הרבעון הפיסקאלי הרביעי לשנת הכספים 2016 (שהסתיימה בסוף יוני), והתוצאות היו טובות בהשוואה לחברות דומות בתחום. אסתי לאודר אמנם מנווטת את דרכה בסביבה מאתגרת יותר, אך התוצאות שלה צפויות להשתפר במהלך השנה הקרובה, והתחזית לשנת הכספים 2017 כוללת צמיחה של 6%-7% בהכנסות, בעוד שברבעון הפיסקאלי הראשון מדובר רק על צמיחה של 2%-3%. התחזית השנתית היא גם לצמיחה של 8%-10% ברווח הנקי למניה.

ברבעון האחרון של שנת הכספים 2016 הובילו את הצמיחה מכירות מוצרי האיפור, שצמחו ב-12%. תוצאות טובות נרשמו במכירות באזור EMEA (אירופה, המזה"ת ואפריקה) שצמחו ב-12% ובאסיה-פסיפיק עם צמיחה של 6%. שני אזורים אלו פיצו על הצמיחה האיטית יותר באמריקה - 3%.

רציונל ההשקעה שלנו במניית אסתי לאודר כולל את ההנחות הבאות: בעוד שבשווקים המפותחים בקצה התחתון (lower end developed markets) התחום הצרכני מאתגר, קטגוריית היוקרה במוצרי הקוסמטיקה של אסתי לאודר נותרו חזקים. בכך הצליחה החברה לייצר צמיחה נאה במכירות וברווחים. אנחנו מצפים שהחשיפה האטרקטיבית של אסתי לאודר לצרכני הקצה העליון (high end) ולערוצי מכירות צומחים כדוגמת מכירות אונליין - לצד הפוטנציאל לביצוע חיסכון משמעותי בעלויות - יובילו לשיעורי צמיחה בני-קיימא במכירות החברה, שיהיו גבוהים מאלו של חברות דומות. נוסף על כך, אנו צופים צמיחה בשיעור דו-ספרתי ברווח הנקי של אסתי לאודר למניה.

אנו מפחיתים את תחזית הרווח הנקי השנתי למניה ב-10 סנטים ל-3.42 דולרים, בהתאם לתחזית החברה. מחיר היעד שלנו למניית אסתי לאודר יורד ב-3 דולרים, ל-106 דולר. מחיר היעד החדש משקף מכפיל רווח של 28 לרווחי שנת 2017 וגבוה ב-20% ממחיר המניה בבורסה. אנחנו מאמינים שהחברה תעמוד ביעדי המכירות והרווח שלה, וייתכן שתחזיות המקרו-כלכלה יתבררו כשמרניות מדי, מה שמהווה אפסייד אפשרי. המלצתנו נותרת ללא שינוי, "קנייה".

מחלקת המחקר, מריל לינץ'

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם