"יהיה קשה מאוד להגיע למיצוי הערך החבוי בנכסי מטומי"

קרן ברוש, שהפכה באחרונה בעלת עניין בחברת הפרסום הדיגיטלי, פרסמה עבודה על החברה ובה היא מציעה בין היתר למנות את השותף המנהל של הקרן, אמיר אפרתי, לדירקטוריון מטומי

מטומי / צילום: גיא אסיאג בלום
מטומי / צילום: גיא אסיאג בלום

 

קרן ברוש, שהפכה בימים האחרונים לבעלת עניין בחברת מטומי, לאחר שהגדילה בעת האחרונה את רכישותיה בה והגיעה להחזקה של קרוב ל-7%, הוציאה הערב (שבת) עבודה, ובה היא מפרטת את נקודת המבט שלה לגבי חברת הפרסום הדיגיטלי, ואת האפשרויות, לדבריה, להצפת הערך החבוי בנכסי החברה.

לדברי הקרן, נדרשת פעולה מיידית כדי להגן על הנכסים המרכזיים של מטומי ולהציף את הערך החבוי בנכסי החברה.

"למטומי נכסים אטרקטיביים עם פוטנציאל חבוי, בסיכון גבוה של הידרדרות עסקית. עסקי החברה הורעו בצורה משמעותית מאז ההנפקה - זאת בשל היעדר כיוון אסטרטגי, עסק שאינו מנוהל כראוי והיעדר נטילת אחריות", נאמר בעבודה של קרן ברוש.

לדברי הקרן, "בעלי המניות של מטומי בפרט, וקהילת המשקיעים ככלל, מתוסכלים מאוד ממצבה של החברה. מטומי איבדה בשנים האחרונות את אחד הנכסים העיקריים שלה - ההון האנושי שלה, בשל תסכול מהיעדר כיוון אסטרטגי.

"אנחנו מציעים לנקוט את הצעדים הבאים, כדי לעצור את ההידרדרות בביצועים ולהגן על נכסיה המרכזיים של החברה: פנייה יזומה לבנק השקעות שיבחן אלטרנטיבות אסטרטגיות שיוצגו בדירקטוריון החברה ואסיפת בעלי המניות שלה; ייעול התפעול וארגון מחדש של מבנה העלויות של החברה; חיזוק דירקטוריון החברה באמצעות מינוי אמיר אפרתי, השותף המנהל של קרן ברוש, לדירקטוריון".

עוד נכתב: "ערכנו מחקר מקיף ודקדקני כדי לנסות ולהבין טוב יותר את העסק של החברה - הפעילות העסקית, האסטרטגיה והסביבה התחרותית, כולל בין היתר שיחות עם מתחרים, לקוחות, ספקים, עובדים לשעבר ויועצים שונים - כל זאת על מנת להבין את מעמדה התחרותי של מטומי בשוק הרלוונטי.

"ניתחנו את הנכסים של החברה והביצועים שלה וערכנו שיחות עם בעלי מניות נוספים ועם אנליסטים בתעשייה. מסקנתנו היא שנכסיה של מטומי אטרקטיביים מאוד, אבל יהיה קשה מאוד להגיע למיצוי מלוא הערך החבוי שלהם במידה והחברה תמשיך לפעול בניהול הנוכחי וללא כיוון אסטרטגי מובהק".

בעבודה מתייחסת הקרן לנתונים שונים, בין היתר ירידת ערך מניית מטומי ב-71% מאז ההנפקה ביולי 2014, ביצועי חסר ביחס למתחרים, הידרדות בתוצאות העסקיות ואת שכרו "הנדיב מדי" של המנכ"ל עופר דרוקר.

אחד מבעלי המניות הבולטים במטומי הוא הפרסומאי, אילן שילוח.