הישראלים נוהרים לסוכנויות: כל 30 שניות נמכר בארץ רכב

עד לסוף אוגוסט השנה כבר נמכרו בארץ 220 אלף מכוניות, עלייה של מעל ל-30 אלף מכוניות לעומת התקופה המקבילה אשתקד ■ שיא המכירות של השנה שעברה עומד להישבר, ובפער משמעותי

אולם תצוגה פורשה / צילום: מהוידאו
אולם תצוגה פורשה / צילום: מהוידאו

שנת 2015 הסתיימה עם שיא מסירות כלי רכב חדשים במדינת ישראל, מעל רבע מיליון כלי רכב שעלו על הכביש, בשנה אחת בלבד. אם הנתון הזה נשמע לכם מעט לא קשור למציאות, אז הנתון הבא יגרום לכם לחשוב שבדינו אותו לגמרי - עד לסוף חודש אוגוסט השנה כבר נמכרו בארץ 220 אלף מכוניות, עלייה של מעל ל-30 אלף מכוניות לעומת התקופה המקבילה אשתקד. כך, יש להניח ששיא המכירות של שנה שעברה הולך להישבר, ובפער משמעותי.

בשוק הרכב תולים את המספר הגבוה בכמה גורמים עיקריים. מחירן הזול באופן יחסי של מכוניות קטנות, מבצעי מימון נוחים והמון מכוניות חדשות שעברו לבעלות של חברות הליסינג לאחר רישוי ועלייה לכביש כדין, אך למעשה חונות במגרשי החנייה של אותן חברות, וממתינות לקונה שיקבל מכונית יד שנייה עם אפס קילומטרים. ולא ניכנס לבועת האשראי, ניפוח המספרים והבעיות העלולות להיוותר עקב כך. 

ומה הם המותגים האהובים על הישראלים? קיה ויונדאי הקוריאניות, מכרו לבדן קרוב לשישים אלף כלי רכב.טויוטה נמצאת במקום השלישי עם נתון מכירות של למעלה מעשרים אלף כלי רכב, כאשר סקודה, מיצובישי ומאזדה משלימות את השישייה הראשונה בסדר יורד, כל אחת עם מכירות של למעלה מעשרת אלפים יחידות.

אאודי מובילה את יצרניות הפרימיום עם 3561 מסירות, ומרצדס מתייצבת במקום השני אם קרוב לשלושת אלפים יחידות, לא כולל מוניות. אסטון מרטין ופרארי, מכרו עשרים יחידות השנה, ואנו מזכירים לכם, אלו מכוניות שמתחילות באזור המיליון שקל, רובן נמצאות יותר סביב ה-2 מיליון שקל. ובפרפרזה על מילות קמפיין הבחירות הישן של יאיר לפיד - מאיפה הכסף?