החל מהיום: רישום הערת אזהרה מקוון גם בתל אביב וסביבתה

השירות החדש יאפשר רישום הערת האזהרה, שחייב עד כה הגעה פיזית למשרדי הטאבו ועמידה בתור, באופן מקוון מה שעשוי לחסוך זמן רב בהליך רכישת נכס

משרד עורכי דין בבניין מגורים / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
משרד עורכי דין בבניין מגורים / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

סוף לריצות ועמידה בתור בטאבו לצורך רישום הערת אזהרה בתל אביב והסביבה. לאחר תקופת פיילוט במסגרתה ניתנה אפשרות לרישום הערות אזהרה בטאבו בבאר שבע, הודיעו היום במשרד המשפטים כי השירות מתרחב גם לתל אביב וסביבתה בשלב הראשון, עוד שבוע גם לירושלים ורחובות ולשאר לשכות המקרקעין אחרי החגים.

השירות החדש יאפשר רישום הערת האזהרה, שחייב עד כה הגעה פיזית למשרדי הטאבו ועמידה בתור, באופן מקוון מה שעשוי לחסוך זמן רב בהליך רכישת נכס. לצד תל אביב, החל מהיום ניתן יהיה לרשום את הערת האזהרה בהליך המקוון גם בגבעתיים, רמת גן, רמת השרון, קריית אונו ועוד. כאמור, בשבוע הבא, החל מיום 19.9.16 יתרחב השירות גם עבור הנכסים המנוהלים בלשכות ירושלים ורחובות.

במשרד המשפטים מציינים כי במסגרת הפיילוט שנערך בבאר שבע השימוש בשירות החדש תפס תאוצה ולכן הוחלט להרחיבו גם לשאר חלקי הארץ. "השירות הושק לראשונה במתכונת פיילוט בלשכת באר שבע. בתקופת זמן קצרה זו, נצפתה היענות משמעותית, הולכת וגוברת, מצד ציבור עורכי הדין לשימוש בשירות החדש".

על פי נתוני משרד המשפטים, כבר במהלך החודש הראשון לביצוע הפיילוט בבאר שבע הוגשו 305 בקשות באופן מקוון, ואילו בחודש השני המספר עלה ל-346 בקשות לרישום הערת אזהרה מקוונת. בתקופת הפיילוט נצפתה עלייה של 38% במספר עורכי הדין שעשו שימוש בשירות זה, כאשר למעלה מ-80% מהם עשו שימוש בשירות יותר מפעמיים. "מכך ניתן ללמוד כי המודעות לשירות הולכת וגוברת וכי חווית המשתמש הינה חיובית", נמסר ממשרד המשפטים.

כדאי להוסיף בשלב זה כי בעוד במשרד המשפטים מתייחסים לפיילוט ולדיווח המקוון כמהלך פורץ דרך, נשאלת השאלה מדוע רק ב-2016 ניתן לעבור לרישום מקוון, מהלך שהיה כדאי שיקרה מוקדם יותר.

נציין כי המהלך הנוכחי מצטרף לעוד שינוי בשירות הטאבו כאשר לאחרונה גם הפקת נסח טאבו והפקה של קבצי בית משותף מתאפשרים בצורה מקוונת, מה שחוסך זמן גם לעו"ד וגם לאנשים פרטיים שהיו צריכים לעשות שימוש בנתונים או במסמכים. השינויים שאולי נראים קטנים, עתידים להתבטא על פי משרד המשפטים בהפחתת התורים בלשכות המקרקעין בכ-30%.