האוצר: מכרזי מחיר למשתכן בגדרה ובנתניה - עד 24% הנחה

האוצר הודיע על שיווק נוסף של 851 יחידות דיור בגדרה ובנתניה ■ דוגמה: דירת 100 מ"ר בגדרה, כולל מרפסת, חניה ומחסן, תימכר במחיר התחלתי של 1,035,428 שקל

השר יואב גלנט והשר משה כחלון/צילום: אוריה תדמור
השר יואב גלנט והשר משה כחלון/צילום: אוריה תדמור

לאחר תוצאות מאכזבות במכרז מחיר למשתכן בבאר שבע, בו שווקו בהצלחה רק 319 דירות מוזלות מתוך היצע של 980 דירות, פורסמו היום ׁ(ג') תוצאות של עוד שני מכרזי מחיר למשתכן שנסגרו בהצלחה. מדובר במכרזים שנסגרו בנתניה ובגדרה הכוללים היצע של 851 יחידות דיור מוזלות.

בנתניה, זכתה במכרז חברת רמי שבירו הנדסה במגרש המאפשר בניית 130 יחידות דיור מוזלות. מדובר במגרש בשטח כ-7 דונם הממוקם בשכונת קרית השרון במזרח העיר בו ניתן לבנות בניין בן 17 קומות. שטח ממוצע של יחידות הדיור על פי התב"ע עומד על 110 מ"ר.

על פי תוצאות המכרז, דירת 110 מ"ר תימכר לזכאים במחיר של כ-1.24 מיליון שקל ודירת 120 מ"ר בכ-1.355 מיליון שקל. מחיר זה כולל את מרכיב המע"מ ושטחי החניה, מרפסת ומחסן. על פי נתוני משרד האוצר ורמ"י, המחיר המוזל נמוך בכ-18% ממחירי השוק של דירות דומות בשכונה. למכרז זה הוגשו שש הצעות סך הכל.

במקביל, המכרז השני שנסגר, בגדרה, זכה אף הוא לביקוש קשיח כאשר כל ארבעת המגרשים ששווקו על ידי רשות מקרקעי ישראל נרכשו על ידי קבלנים. מדובר במכרז הכולל 851 יחידות דיור סך הכל בו זכו החברות בוני התיכון ביצוע, אביסרור ובניו יזום ופתוח, אופק חופים (שותפות של אפי קפיטל ועמרם אברהם) והצעה משותפת של החברות נחלת א.מ. בנייה וייזום וואקנין שמגר. למכרז הוגשו 11 הצעות סך הכל. נציין שמכרז זה כלל גם שטחי מסחר בנוסף לדירות המוזלות בהיקף של בין 200 ל-800 מ"ר.

על פי נתוני הזכייה של החברות, מחיר לזכאים של דירת 89 מ"ר יעמוד על כ-845 אלף שקל, מחיר דירת 109 מ"ר על כ-1.035 מיליון שקל ומחיר דירת 119 מ"ר על כ-1.13 מיליון שקל. מחירים אלו כוללים את מרכיב המע"מ ושטחי החניה, המחסן והמרפסת. על פי נתוני משרד האוצר ורמ"י, שיעור ההנחה שמשקפות ההצעות הזוכות עומד על כ-24% ממחירי השוק באזור.

לדברי רועי אוליניק, סמנכ"ל שיווק ומכירות בחברת אפי קפיטל שזכתה במכרז בגדרה: "הקונספט של מחיר למשתכן מתאים לאסטרטגיה שלנו. סך הדירות שאנו מקדמים כיום במסגרת התכניות הממשלתיות עומד על למעלה מאלף במכרזים שונים ואנו מתכוונים לגשת למכרזים נוספים בהמשך הדרך".

נזכיר כי המכרז בבאר שבע שנסגר בשבוע שעבר, והתייחס לשכונת הסיגליות נסגר לאחר שרק מגרש אחד נרכש בהצלחה ושלושה אחרים נותרו על המדף. במכרז זכתה חברת רייסדור שתוכל לבנות על המגרש 319 דירות מוזלות. מכרז זה כלל גם אפשרות למכירת חלק מהדירות בשוק החופשי, כך חברת רייסדור תוכל למכור 41 דירות נוספות לציבור הרחב. על פי נתוני המכרז, דירת 120 מ"ר, כולל חניה, מרפסת ומחסן תשווק לזכאים בעבור כ-1.02 מיליון שקל כאשר הדירות בשוק החופשי, בשטח דומה, ישווקו בעבור כ-1.3 מיליון שקל. במטה הדיור מסרו שיחידות הדיור שלא נמכרו יצאו בשיווק חוזר בקרוב.

על פי מעקב "גלובס" אחר סגירת המכרזים במסגרת תוכנית מחיר למשתכן, נכון להיום עומד היצע הדירות המוזלות בהם זכו קבלנים ויזמים על 18,969 דירות רק במכרזי מחיר למשתכן ועל 20,618 יחידות דיור מוזלות יחד עם פרויקטי מחיר מטרה. נזכיר כי מדובר במכרזים בהם זכו יזמים וקבלנים ולא בדירות מוכנות לאיכלוס. עד כה עבודות לבניית הדירות המוזלות במסגרת מחיר למשתכן החלו רק לוד ובעפולה, ובמסגרת מחיר מטרה בראש העין. עוד נזכיר כי זכאי מחיר למשתכן שרוכשים את הדירות לא יוכלו למכור אותן 5 שנים מיום קבלת המפתח, אך יוכלו להשכירן בשוק החופשי.