נעילה שלילית בוול סטריט; מחיר הנפט צנח ב-3%

נעילה שלילית בבורסות אירופה ■ אמש: עליות חדות בניו יורק ■ מניית אפל זינקה ב-2.5% על רקע דיווחים על הזמנות שיא למכשיר אייפון 7 ■ שאלת השאלות: האם הפד יעלה את הריבית בשבוע הבא?

אחרי רבעון קטסטרופלי: התאוששות בשוק ההנפקות הראשוניות בוול סטריט ברבעון השני / צילום: רויטרס
אחרי רבעון קטסטרופלי: התאוששות בשוק ההנפקות הראשוניות בוול סטריט ברבעון השני / צילום: רויטרס

התנודתיות חוזרת לוול סטריט: המסחר ננעל היום (ג') במגמה שלילית, לאחר שאמש ננעלו המדדים המובילים בעליות שערים חדות. הנפט והספקולציות לקראת הריבית בארה"ב המשיכו לעמוד במוקד. בורסות אירופה ננעלו בירידות שערים.

 

בשווקים הפיננסיים ממשיכים לנסות ולהעריך האם הפדרל ריזרב יעלה את הריבית בפגישתו בשבוע הבא. לאחר הביקורת הצוננת שנשמעה מפיו של אריק רוזנגרן, נשיא הפד של בוסטון, אשר הזהיר מפני השתהות בתהליך העלאת הריבית, חברת הפד לאל בריינארד, נקטה בעמדה שונה לחלוטין. בריינארד שנשאה דברים אמש בשיקגו אמרה כי יש להמתין עם העלאת הריבית: "המדיניות המוניטרית צריכה להיות מותאמת ל'נורמאלי החדש של היום'. עלינו להתחשב במתרחש בשווקים הבינלאומיים".

בריינארד אמרה עוד כי "לאור ההאטה בצמיחה ובאינפלציה באירופה וביפן, על הבנק הפדרלי לנקוט משנה זהירות במדיניות המוניטרית שלו". בצד החיובי, בריינארד ציינה כי ישנה התקדמות לעבר היעד האינפלציוני של הפד וגם ציינה את השיפור שנרשם בשוק העבודה.

לצד בריינארד, נשיא שלוחת הפד באטלנטה דניס לוקהארט, הבטיח "דיון רציני" בסוגיית הריבית בישיבת הפד הקרובה.

מכל מקום, כעת בגולדמן זאקס מעריכים כי קיים סיכוי של 25% בלבד להעלאת ריבית בשבוע הבא. עם זאת, בענק ההשקעות מעלים את הסבירות להעלאה בחודש דצמבר השנה, מ-30% ל-40%.

 

החברים של ג'נט: בכירי הפד - ומה עמדתם בנושא הריבית

הנפט  המשיך לרכז עניין ונסחר בירידות חדות על רקע הדיווח של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה כי עודף ההיצע בשוק הנפט צפוי להימשך לפחות עד אמצע שנת 2017. 

בואינג  העלתה את תחזית מכירותיה לשוק הסיני ל-1.025 טריליון דולר ב-20 שנה הבאות, עלייה של 7.6% לעומת התחזיות הקודמות. בואינג מעריכה כי תמסור באותה תקופה 6,810 מטוסים בסין.

ענקית הכרייה והאנרגיה Freeport-McMoran  תמכור נכסים במפרץ מקסיקו תמורת 2 מיליארד דולר, במטרה לממן חובות.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]