ביקושים של כמעט 3 מיליארד שקל להנפקת בי קום

בי קום, שמחזיקה בגרעין השליטה בבזק, מחליפה חוב דולרי בריבית גבוהה בחוב שקלי זול ■ שוקלת להגדיל את היקפי הגיוס לאור הביקושים מעבר ל-2 מיליארד שקל

שאול אלוביץ'  / צילום: איל יצהר
שאול אלוביץ' / צילום: איל יצהר

ביקושים גבוהים של 2.9 מיליארד שקל נרשמו מאז שעות הבוקר להנפקת האג"ח של בי קומיונקיישנס  שבשליטת איש העסקים, שאול אלוביץ'. בי קום מחזיקה בגרעין השליטה בבזק  ומחליפה למעשה חוב דולרי יקר בחוב מקומי בריבית נמוכה. האג"ח במח"מ של 6.4 נושא שיעבוד שלילי על מניות בזק.

אגרות החוב שמנפיקה היום (ד') בי קום יפרעו ב-4 תשלומים שווים של 7.5% מהקרן בין השנים 2020 ל-2023 ויתרת הקרן (70%) תשולם בתשלום אחד בחודש נובמבר 2024. ריבית האג"ח תשלום פעמיים בשנה. ההנפקה התבצעה באמצעות מכרז על גובה הריבית כשהריבית המקסימלית שמוכנה החברה לשלם עומדת על 4.25%, לאור הביקושים הגבוהים להנפקה ככל הנראה, תיסגר הריבית על 3.6%, ריבית שנחשבת לגבוהה ביחס לריביות בשוק אולם נמוכה מאוד בהתחשב באורך חיי האג"ח (כאמור יפרע במלואו עד שנת 2024).

התשואה המשתקפת מהריבית שנקבעה היא של 3.75% כשהמרווח האפקטיבי מהממשלתי המקביל עומד על 2.28%.

יש לציין כי המוסדיים נערכים כבר מספר ימים להנפקת הענק של שאול אלוביץ' ומאתמול נרשמו אפילו מימושים של סחורה, מימושים שנועדו להגדיל את הנזילות של הסוחרים לקראת ההנפקה. לחברה יש דירוג ל-1.9 מיליארד שקל אולם לאור הביקושים הגבוהים נראה כי תגדיל את הגיוס. החברה צריכה לפנות לחברות הדירוג (לאחר אישור הדירקטוריון) לקבל אישור לדירוג אשראי בהנחה של הגדלת החוב המגויס וכשזה מתקבל, ולאחר אישור הדירקטוריון, ניתן להגדיל את הקיפי הגיוס.

ההערכות בשוק ההון מדברות על כך שלאחר שיתקבל אישור הדירוג, תגדיל החברה במעט את היקפי הגיוס שיכולים לעבור את רף ה-2 מיליארד שקל.

יש לציין כי גיוס בסדר גודל כזה מאפיין רק מעט חברות בישראל, האחרונה שגייסה סכומים בסדר גודל של מיליארדי שקלים הייתה חברת החשמל שגייסה 3.3 מיליארד שקל לאחר שהמוסדיים הזרימו ביקושים של 4 מיליארד של. יתר החברות שמגייסות סכומים כאלה הן בסדר גודל של הבנקים לאומי ופועלים ואולי אף חברה בסדר גודל של כיל.

את ההנפקה הובילו פועלים אי.בי.אי ודיסקונט חיתום.