מחיר שובר שוק? 2 רכבים שיכולים להפוך ללהיט בישראל

בשעה טובה נחתו בארץ נציגות ראשונות של הדור החדש של המשפחתיות ההיברידיות ■ כל הפרטים על היונדאי איונק והקיה נירו, שיהנו בישראל מהטבת מס משמעותית

במזל טוב נחתו בישראל הנציגות הראשונות של משפחת ההיברידיות החדשה מבית יונדאי הקוריאנית. מהצד של יונדאי נחתה כאן לצורך תקינה מכונית ההאצ'בק החדשה, איוניק, ומהצד של קיה נחתו כאן הג'יפונים הקומפקטיים של קיה, נרו. שני כלי הרכב הללו חולקים אותה הנעה היברידית, עם מנועי בנזין וחשמל המשודכים לתיבת הילוכים כפולת מצמד.

אולם החידוש הגדול הוא ששני הכלים הצליחו לעבור את משוכת המיסוי הירוק החדש והמחמיר, שייכנס לתוקף בינואר 2017, ונכנסו על הקשקש לקבוצה ירוקה מספר 2. המשמעות היא ששניהם ייהנו מהטבת המס ההיברידית שניתנת בישראל, ופירושה מס קנייה של כ-30% בלבד.

מחירי שני הדגמים עדיין לא פורסמו אולם לאור זכייתם בהטבת המס, אפשר לצפות לתמחור אגרסיבי במיוחד. איוניק למשל, מתומחרת כיום באירופה במחיר נמוך משמעותית מטויוטה פריוס המקבילה, ולמעשה מציב אותה מול הגרסה ההיברידית של טויוטה אוריס, כלומר מחיר של כ-135 אלף שקל.

באופן מפתיע גם הנרו, היקר יותר מטבעו, מצליח לחתוך באירופה את מחיר הפריוס הבסיסית בכמעט 4,000 אירו, הפרש בהחלט משמעותי. לפיכך, ולאור התחרות מצד יונדאי על ליבם של ציי הרכב חובבי ההיברידיות, אפשר לצפות למיצוב ותמחור של ג'יפון בסיסי, בטווח התחלתי של עד 140 אלף שקלים.

בענף מעריכים ששתי האחיות המתחרות הללו יקפיצו בשנה משמעותית את כלל נפח השוק של המכוניות ההיברידיות בישראל.