נעילה שלילית בוול סטריט; אפל ירדה, אינטל הוסיפה כ-3%

נעילה שלילית בבורסות אירופה  ■ מדד המחירים לצרכן טיפס ב-0.2% באוגוסט, מעל הצפי בשוק ■ בשבוע הבא: פגישת הריבית של הפד ■ מניית אפל זינקה השבוע ב-11%

אחרי רבעון קטסטרופלי: התאוששות בשוק ההנפקות הראשוניות בוול סטריט ברבעון השני / צילום: רויטרס
אחרי רבעון קטסטרופלי: התאוששות בשוק ההנפקות הראשוניות בוול סטריט ברבעון השני / צילום: רויטרס

הבורסות בארה"ב ננעלו היום (ו') בירידות שערים, אך חתמו שבוע חיובי. זאת לאחר שאמש ננעל המסחר בניו יורק בעליות ניכרות. בבורסות אירופה נחתם המסחר במגמה שלילית בהובלת סקטור הבנקאות.

 

בסיכום שבועי מדד ה-S&P הוסיף 0.5% לערכו, הדאו ג'ונס טיפס בכ-0.2% והנאסד"ק זינק ב-2.3%, בעיקר הודות למניית אפל, שנסקה ב-11% השבוע.

בשווקים ממשיכים לעקוב בדריכות ולהתכונן לקראת החלטות הריבית בשבוע הבא ביפן ובארה"ב. בנוגע לפדרל ריזרב, הרי שהסיכוי כי יבחר בסופו של דבר להעלות ריבית כבר החודש עדיין נמוכים יחסית, זאת למרות התבטאויות של בכירים בפד אודות הצורך להעלות את הריבית. מכל מקום, כעת מסמנים החוזים העתידיים את דצמבר השנה כחודש בו יבחר הבנק המרכזי האמריקאי לפעול שוב.

ב-15:30 שעון ישראל פורסם מדד המחירים לצרכן לחודש אוגוסט, שעלה ב-0.2%, בעיקר בשל עליית מחירי הדלק, השכירות ומוצרי הבריאות. בשוק העריכו כי שיעור האינפלציה יעלה ב-0.1% בלבד. ב-12 החודשים האחרונים קצב האינפלציה עלה ב-1.1%. מדד הליבה, שאינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה, טיפס ב-0.3% באוגוסט, העלייה החדה ביותר מאז פברואר השנה. ב-12 החודשים האחרונים מדד הליבה של האינפלציה טיפס בקצב של 2.3% באוגוסט. 

נזכיר כי האינפלציה היא בין הגורמים המרכזיים שמשפיעים על הפד בבואו לקבוע את שיעור הריבית והמדיניות המוניטרית. הוא הציב יעד של 2% אינפלציה ולכן עלייה במדד המחירים מספקת רוח גבית נוספת לחברי הפד שתומכים בהעלאת הריבית. "אני לא מעריך שהפד יפעל בשבוע הבא אך הוא לא יוכל להתעלם מהאינפלציה למשך תקופה ארוכה", מציין פיטר קרדילו, כלכלן ראשי בחברת First Standard Financial. "אני מעריך שהפד ידבר באופן נרחב על כך שהאינפלציה מרימה ראש", הוא הוסיף.

ב-17:00 שעוננו פורסם מדד סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן לחודש ספטמבר (מקדמי), שנותר ללא שינוי ברמה של 89.8 נקודות. אנליסטים בשוק העריכו כי המדד יטפס ל-91 נקודות. 

אפל  הוסיפה לעמוד במוקד לאחר שזינקה בחדות השבוע על רקע הביקוש העולמי למכשיר האייפון החדש, אייפון 7.

 

מניות דויטשה בנק   בלטו במסחר לאחר שמשרד המשפטים האמריקאי דרש מהבנק לשלם 14 מיליארד דולר על מנת להסדיר אישומים בגין הונאה במכירת ניירות ערך מגובי משכנתא. בבנק הגרמני ציינו כי מדובר רק בראשיתו של מו"מ, וכי אין בכוונתו לשלם סכום שמתקרב אפילו לדרישת האמריקאים.

אינטל  ריכזה עניין לאחר שהעלתה את תחזית המכירות שלה לגבי הרבעון הנוכחי.

אורקל  פרסמה אמש דוחות כספיים, אשר אכזבו את השוק. החברה דיווחה על רווח רבעוני של 1.83 מיליארד דולר או 43 סנט למניה, על הכנסות בהיקף 8.6 מיליארד דולר. אנליסטים ציפו מענקית התוכנה להציג רווח של 58 סנט למניה על מכירות בגובה 8.7 מיליארד דולר.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]