הלמן-אלדובי: יום רביעי הקרוב קריטי לקביעת כיוון השווקים

בארה"ב צפויה החלטה על הריבית ■ ביפן הנגיד יודיע על שורת צעדים משמעותיים ■ כל אלה ישפיעו על המסחר בשווקי המניות, האג"ח והמט"ח בעולם כולו

ג'נט ילן וסטנלי פישר / צילום: בלומברג
ג'נט ילן וסטנלי פישר / צילום: בלומברג

בית ההשקעות הלמן-אלדובי מציין כי יום רביעי הקרוב הינו קריטי לקביעת כיוון השווקים בתקופה הקרובה. בארה"ב צפויה החלטה על הריבית לחודש הקרוב, ולאחר השמעת דעות רבות התומכות בהעלאת ריבית כבר כעת בקרב חלק מחברי הפד, סבורים באלמן-אלדובי כי יהיה מעניין לראות את ההחלטה וההודעה לגבי המשך כיוון הריבית בארה"ב.

על פי כלכלני הלמן-אלדובי היום (א'), ביפן הנגיד צפוי גם הוא להודיע על שורה של צעדים ביום רביעי, הערכות הינן לצעדים משמעותיים הן בתחום הפיזקאלי והן המוניטרי, כולל מכירת אג"ח ארוך לצורך העלאת הריבית הארוכה. הצעדים של שני הנגידים ישפיעו ללא ספק על המסחר בשווקי המניות, האג"ח והמט"ח בעולם כולו.

בהחלטת הריבית הקרובה שתפורסם ביום ד', צופה בית ההשקעות כי הפד יותיר את הריבית ללא שינוי. עם זאת, מעריכים כי הוא צפוי להכין את השווקים לקראת העלאת ריבית נוספת עוד השנה, מה שעשוי להעלות את רמת התנודתיות בשבועות הקרובים בשווקים בכלל ובארה"ב בפרט.

"התנודתיות בשווקים גדלה בצורה משמעותית, הן בשוק המניות והן בשוק האג"ח וקיימת ההערכה כי מצב זה צפוי להימשך גם בשבועות הקרובים, כאשר שוקי ההון בארץ ובעולם ממשיכים להיסחר בצל הרחבות מוניטריות של בנקים מרכזיים רבים בעולם", נכתב.

עם זאת, ההמלצות הינן הגדלת החשיפה לשוק המניות, זאת לאור העלייה בהסתברות להעלאת ריבית בארה"ב עד סוף השנה הנוכחית ולאור הריביות הנמוכות בשוק המקומי ובשווקים הגלובליים הגוזרות תשואה נמוכה מידי בנכסים חסרי סיכון.

מבחינת אלוקציה בתיק ההשקעות, קיימת המלצה נוספת להגדיל מעט חשיפה לשוק האירופאי, זאת לנוכח פערי התמחור בינו לבין השוק האמריקאי ותנודתיות השוק האמריקאי אשר נסחר בהתאם לשינויים בהערכות המשקיעים למועד העלאת הריבית המוניטרית.