בקשה לייצוגית נגד אורתם סהר ומנהליה ב-2.5 מיליון שקל

התביעה, שהוגשה בשם מחזיקי האג"ח בשנים 2012-2016, הוגשה על רקע חקירת רשות ני"ע נגד החברה ופעולות שבוצעו בה וגרמו למחזיקי האג"ח שלה נזקים כספיים

אמיר נחום / צילום: איל יצהר
אמיר נחום / צילום: איל יצהר

הצרות של חברת הבנייה אורתם סהר לא נגמרות. החברה שהסתבכה דיווחה הבוקר (א') לבורסה כי מחזיק אג"ח שלה הגיש נגדה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב תובענה ובקשה לאישור התובענה כייצוגית.

התביעה הוגשה בשם מחזיקי האג"ח של אורתם סהר בתקופה שבין 31 במאי 2012 עד 31 במאי 2016, כנגד החברה, המנכ"ל ובעל השליטה אמיר נחום ונושאי משרה נוספים.

התביעה הוגשה בין השאר על רקע חקירת רשות ניירות ערך נגד החברה ופעולות שבוצעו בה וגרמו למחזיקי איגרות החוב שלה נזקים כספיים. סכום התביעה הוערך על-ידי מגיש הבקשה ביותר מ-2.5 מיליון שקל.

על רקע החקירה וההידרדרות בתוצאות החברה צנחה האג"ח מסדרה ה' של אורתם סהר  בשנה האחרונה ביותר מ-30%, והתשואה עליה זינקה ל-35%. במקביל, מניית החברה צנחה בשנה האחרונה ב-60%, ושווי השוק של החברה הצטמק ל-21 מיליון שקל בלבד.

בעל השליטה בחברה, אמיר נחום, נחקר לפני כ-3.5 חודשים ברשות ניירות ערך. מדובר בחקירה משותפת לרשות ניירות ערך ולרשות המסים, שבמסגרתה עלה החשד כי נחום הסתיר מהחברה קשרים עסקיים ופרטיים שקיים עם ספקים של החברה, שאותם היה עליו לחשוף.

נוסף על כך, נחום חשוד כי ניפח עלויות בגין שירותים שקיבלה אורתם סהר, ובכך גרם עיוותים בדוחות הכספיים של החברה. לפי החשד, באמצעות יצירת מצגי-שווא אלה גרף נחום לכיסו - יחד עם אחרים - כ-4 מיליון שקל, שבהם עשה שימוש אישי.

בנוסף נחקרו לאחרונה שני עובדים לשעבר בחברה, מנהלת החשבונות, אושרת מוסינדי, ואליק גריידי, ששימש כאיש אמונו של נחום, בחשד שנטלו כ-9 מיליון שקל מכספי החברה במירמה וגרפו את הכספים לכיסם. לחשודים בפרשה מיוחסות עבירות של הטעיית משקיעים, קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, עבירות מירמה והפרת אמונים, עבירות הלבנת הון ועבירות מס. החשדות נוגעים לשנים 2012-2015.

ברבעון השני השנה הציגה אורתם סהר הכנסות של 307 מיליון שקל ברבעון, ירידה של 20% לעומת הרבעון השני ב-2015. הירידה בהכנסות נבעה מאסטרטגיה שמוביל נחום - לזנוח פעילות קבלנית ולהתמקד בפרויקטים בתחום ייזום בנייה למגורים.

במקביל עברה החברה להפסד גולמי של 18.3 מיליון שקל ברבעון, לעומת רווח גולמי של 15.4 מיליון שקל ברבעון המקביל.

ההפסד הנקי הסתכם ב-7.7 מיליון שקל (הטבת מס בהיקף 6.4 מיליון שקל צמצמה את ההפסד), לעומת רווח נקי של 4.3 מיליון שקל ברבעון המקביל.

במחצית הראשונה של 2016 הצטמקו הכנסות אורתם סהר ב-11% ל-611 מיליון שקל, ובשורה התחתונה נרשם הפסד נקי של 6.7 מיליון שקל, לעומת רווח של 8.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה.