57% מהציבור: המשטרה לא מתייחסת באופן שוויוני לכלל האזרחים

עוד עולה מסקר הלמ"ס כי פחות ממחצית מהציבור (41%) מעריכים באופן חיובי את תפקוד בתי המשפט בישראל

ניידת משטרה / צלם: תמר מצפי
ניידת משטרה / צלם: תמר מצפי

פחות ממחצית מהציבור (39%) מעריכים באופן חיובי את תפקוד משטרת ישראל - שליש (33%) מהערבים ו-41% מהיהודים - כך עולה מהסקר החברתי לשנת 2015 שערכה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, אשר בחן את עמדות הציבור (בני 20 ומעלה) כלפי משטרת ישראל ושירותי בתי המשפט.

מהסקר, המתפרסם היום (ב'), עולה כי רק 30% מהציבור סבורים כי משטרת ישראל מתייחסת באופן שוויוני לכלל האזרחים, כאשר 57% סבורים שלא. 

בקרב יהודים: כרבע (26%) מהחילונים, 35% מהמסורתיים, 37% מהדתיים ו-33% מהחרדים סבורים כי משטרת ישראל מתייחסת באופן שוויוני לכלל האזרחים. 63% מהחילונים סבורים כי המשטרה איננה
מתייחסת באופן שוויוני לכלל האזרחים. 

בסקר נבחנה גם עמדתם של אלה המבססים את הערכתם על ניסיון אישי, ועלה כי 30% מהם סבורים כי משטרת ישראל מתייחסת באופן שוויוני, וכי שני שלישים (66%) לא מאמינים שהמשטרה מתייחסת באופן שוויוני לכלל האזרחים. 

 

גם העמדות שהובעו כלפי בתי המשפט לא מעודדות, ומהן עולה כי פחות ממחצית מהציבור (41%) מעריכים באופן חיובי את תפקוד בתי המשפט בישראל. 

בקרב אלה המבססים את הערכתם על ניסיון אישי, 47% מעריכים באופן חיובי את בתי המשפט, ו-51% מעריכים באופן שלילי את תפקוד בתי המשפט; בפילוח מגזרי עולה כי 44% מהיהודים ו-60% מהערבים מעריכים באופן חיובי את תפקוד בתי המשפט בישראל. 

עוד עולה מהסקר כי 42% מהציבור סבורים כי בתי המשפט מתייחסים באופן שוויוני לכלל האזרחים; ו-29% מהאוכלוסייה, הן מהיהודים והן מהערבים, סבורים כי בתי המשפט אינם מתייחסים באופן שוויוני לכלל האזרחים. 

בקרב אלה המבססים את הערכתם על ניסיון אישי, נמצאו 52% הסבורים כי בתי המשפט מתייחסים באופן שוויוני, ו-40% הסבורים כי בתי המשפט אינם מתייחסים באופן שוויוני. 

בסקר נבחנה גם עמדתם של אזרחים שפנו לבתי משפט בשנה האחרונה, ונמצא כי יותר ממחצית, 56%, טוענים כי משך זמן הטיפול בעניינם הפריע להם; 28% לא היו מרוצים משעות הפעילות של בית המשפט; 60% היו מרוצים מהיחס של הצוות המשפטי (השופטים ועורכי דין) במהלך הטיפול בעניינם, יהודים וערבים בשיעור דומה; וכשליש מהפונים (31%) לא היו מרוצים מהיחס.