הלמן אלדובי: להגדיל חשיפה למניות בארץ על חשבון חו"ל

העלייה בהסתברות להעלאת ריבית בארה"ב אל מול סביבת הריבית הנמוכה בישראל מגדילה את האטרקטיביות של השוק המקומי

בורסת תל אביב / צילום: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צילום: תמר מצפי

בבית ההשקעות הלמן אלדובי מעריכים היום (א') כי ביום שני הקרוב יותיר בנק ישראל את הריבית במשק פעם נוספת ללא שינוי, "זאת על אף אינדיקאטורים כלכליים חיוביים בשוק המקומי כגון - אבטלה נמוכה וצמיחה נאה, בנק ישראל הודיע כי המדיניות המרחיבה תיוותר כפי שהיא לאורך זמן ובכל אופן, אנו מעריכים כי בנק ישראל לא יפעל לפני הפדרל ריזרב האמריקאי. באותה העת, צפוי בנק ישראל לעדכן כלפי מעלה את תחזית הצמיחה במשק לשנת 2016".

בבית ההשקעות מציינים כי התנודתיות בשווקים גדלה בצורה משמעותית, הן בשוק המניות והן בשוק האג"ח ואנו מעריכים כי מצב זה צפוי להימשך גם בשבועות הקרובים, כאשר שוקי ההון בארץ ובעולם ממשיכים להיסחר בצל הרחבות מוניטריות של בנקים מרכזיים רבים בעולם.

"עם זאת, אנו ממליצים להגדיל מעט חשיפה לשוק המניות, זאת לאור העלייה בהסתברות להעלאת ריבית בארה"ב עד סוף השנה הנוכחית ולאור הריביות הנמוכות בשוק המקומי ובשווקים הגלובליים הגוזרות תשואה נמוכה מידי בנכסים חסרי סיכון.

"מבחינת אלוקציה בתיק ההשקעות - אנו ממליצים להגדיל חשיפה למניות בארץ על חשבון חשיפה לחו"ל. זאת לאור פערי תמחור בין השוק בארץ לשווקים המרכזיים בחו"ל ולאור צפי לרווחיות גבוהה וביצועים טובים של הפירמות המקומיות לעומת פירמות זרות".