בדרך לשדה הקרב: רכב שטח חדש שהופך בתוך שניות למטוס

הכירו את ה-SkyRunner: רכב חדשני המותאם לכל תוואי שטח אשר יכול להפוך בתוך שניות למטוס קטנטן וזול מאוד לתפעול - מה שהופך אותו לכלי רכב אידיאלי לשדה הקרב המודרני

זה אולי נשמע כמו המצאה שניתן למצוא אצל באטמן או לכל הפחות אצל ג'יימס בונד, אבל האמת היא שמדובר ברכב שיש סיכוי שנוכל לראות בשירות מבצעי כבר בשנים הקרובות. הוא אושר לאחרונה על ידי גורמי התעופה בארצות הברית, וכעת נמצא על הכוונת של הצבא האמריקאי, ובצדק - כי יש מצב שהרכב הזה יוכל להציל חיים של לא מעט לוחמים בשדה הקרב.

ה-SkyRunner, הינו רכב המותאם לכל תוואי שטח שיכול להפוך בקלות למטוס קטנטן - בתוך שניות. הוא התחיל בתור יוזמה של אדם אחד בשם סטיוארט האמל מלואיזיאנה שבארצות הברית, והפך לחזון של קבוצת מהנדסים. הרכב הוגדר כ"בטוח לתעופה" על ידי רשות התעופה הפדרלית, וכמו שזה נראה כרגע, בקרוב נוכל לראות אותו גם בשדה הקרב.

הוא בנוי מסיבים ופלדה, והמשקל הנמוך שלו מאפשר לו להגיע למהירות של יותר מ-95 קמ"ש. הודות למצנח המובנה שלו, ה- SkyRunner יכול להמריא במהירות ולהגיע לגובה של כ-3,000 מטר. חברת SkyRunner משווקת את הצעצוע החדש כ"הרכב האולטימטיבי שמתאים לכל תוואי שטח, מחוף הים ועד שדות ושטחים פתוחים". גם הצבא האמריקאי כאמור הבחין בפוטנציאל שלו, ותג המחיר הנמוך שלו - 43 דולר לשעת פעולה - הופך אותו לאטרקטיבי במיוחד. בצבא האמריקאי הבינו שרכב שהופך פתאום לכלי טיס יכול למלט חיילים.