ערוצים 2 ו-10 השקיעו 243 מיליון שקל בסוגה עילית ב-2015

עוד עולה מדוח הרשות השנייה כי קשת, רשת וערוץ 10 נקנסו אתשקד בכ-6 מיליון שקל ■ ההפרות הרבות ביותר ב-2015 נרשמו אצל ערוץ 10, כמעט כולן בתחום האתיקה ושיבוץ פרסומות וחסויות ■ רשת רשמה את מספר ההפרות הקטן ביותר

ערוץ 10  רשת  קשת שידורי טלויזיה / צלם: יחצ
ערוץ 10 רשת קשת שידורי טלויזיה / צלם: יחצ

הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו פרסמה היום (ב') את הדוח שלה לשנת 2015, שמציג את העמידה של הזכיינים במחויבויות שנטלו על עצמם ובכללי הרשות. מהדוח עולה כי ב-2015 הוציאו שתי זכייניות ערוץ 2, קשת ורשת, יחד עם ערוץ 10, כ-243 מיליון שקל על תוכניות המוגדרות "סוגה עילית", וכוללות דרמות, תוכניות תעודה ותוכניות מיוחדות.

בערוץ 2 לבדו הוציאו שתי הזכייניות 175 מיליון שקל על סוגה עילית, שתורגמו ל-411 שעות של תוכניות בקטגוריה. קשת לבדה הוציאה 108 מיליון שקל, ובכך עמדה במחויבות שלה לשנת 2015, שהייתה 81.5 מיליון שקל, בעוד רשת הוציאה 67.1 מיליון שקל, ולא עמדה ברף המחויבות שנטלה על עצמה, שעמד על 68.7 מיליון שקל.

בערוץ 10 מתחלקת 2015 לשתי תקופות. עד חודש יוני פעל ערוץ 10 בזיכיון, ואילו בשאר השנה הוא פעל ברישיון, הכולל דרישות מופחתות. בחצי השנה שעד המעבר לרישיון הוציא הערוץ 24.5 מיליון שקל על סוגה עילית ולא עמד במחויבותו שהסתכמה ב-30.7 מיליון שקל. מיולי 2015 הוציא הערוץ 43.5 מיליון שקל ובכך עמד במחויבות שלו לתקופה זו. בסך-הכול שידר הערוץ 183 שעות של תוכניות מסוגה עילית, 73 מתוכן עד יוני והשאר בתקופה שבה פעל ברישיון.

בנוסף למעקב אחרי עמידת הזכיינים במחויבות התוכן, הרשות השנייה בוחנת גם את עמידתם בכללי הרשות והחוק. במקרים של הפרות של הכללים הללו, בסמכות הרשות להטיל על הזכיינים עיצום כספי או לשלול מהן זמן פרסום.

ההפרות הרבות ביותר בערוץ 2 ב-2015 נרשמו אצל קשת: כ-150 הפרות, שכ-100 מהן סווגו תחת "הפרות בתחום אתיקה ושיבוץ פרסומות וחסויות". בסך-הכול הוטלו על קשת במהלך התקופה עיצומים כספיים בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל, ש-2.1 מיליון מתוכן שולמו בפועל, והשאר עיצומים על-תנאי. אצל רשת נמצאו 86 הפרות, שהיתרגמו לעיצומים כספיים בהיקף של 2.26 מיליון שקל, ש-1.64 מיליון שקל מתוכם שולמו בפועל. בחברת החדשות של ערוץ 2 נרשמו 29 הפרות, יותר משני שלישים מתוכם נגעו לקידום תוכניות של הזכייניות במשדרי חברת החדשות.

בערוץ 10 נרשמו לא פחות מ-328 הפרות, כמעט כולן בתחום הנוגע ל"אתיקה ושיבוץ פרסומות חסויות". הערוץ נקנס בגין הפרות אלה בכ-1.8 מיליון שקל, אך נדרש לשלם בפועל כ-570 אלף שקל. חדשות 10 ספגה 14 קנסות בשל חריגה מזמני השידור של מהדורת החדשות המרכזית ועוד שני קנסות בגין נושאים אחרים.

עניין נוסף שבו חורגות הזכייניות נוגע לרכישת יותר מ-20% מההפקות שלהן מגורם אחד. במקרה של גורם חיצוני שמפיק את תוכנית הבוקר - הנמשכות שעות רבות בשבוע - ניתן אישור לכך שההפקות מגורם זה יתפסו נתח של עד 30% מההפקות הקנויות, אך גם בכך שתי הזכייניות לא עומדות.

רשת רכשה בתקופת הדוח 34% מהפקותיה הקנויות מ-UR הפקות של אוריה צנגן, שמפיקה עבורה את תוכנית הבוקר. בנוסף, היא חרגה בכך שרכשה 24% מהפקות מחברת מזמור הפקות.

קשת לא עמדה אף היא בדרישה. היא רכשה 33% מהפקותיה הקנויות משידורי תשרי, שמפיקה עבורה את תוכנית הבוקר. בנוסף היא רכשה 21.6% מהפקותיה הקנויות מקסטינה הפקות של אמנון רבי, נתון שמהווה חריגה אף הוא.

מרשת נמסר בתגובה לאי-עמידתה במחויבות בתחום הסוגה העילית כי "מדובר בדוח ישן שמתייחס לשנת 2015, והחוב הושלם כולו בשנת 2016. רשת עומדת בכמות הפקת התוכן מסוגה עילית, וזה המקום להזכיר כי בימים אלה ממש מצטלמות אצלנו 6 דרמות חדשות".

קשת וערוץ 10 לא מסרו תגובה.

חרגת תשלם
 חרגת תשלם

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נתח שוק וצרכנות?
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988