ליברמן מקדם מינוי איתן דנגוט ליו"ר החברה הבטחונית תומר

דנגוט, שמכהן בשנה האחרונה בתפקיד ראש המנהלה לפיתוח הצפון, שימש בתפקידו האחרון בצבא כמתאם פעולות הממשלה בשטחים, ולפני כן כיהן בתפקיד המזכיר הצבאי לשרי הביטחון שאול מופז, עמיר פרץ ואהוד ברק

ההליכים להפרטת התעשייה הצבאית (תעש מערכות) תקועים, אך המהלכים להקמת החברה הביטחונית ממשלתית החדשה תומר, שתרכז את פעילותה המסווגת של תעש שאחרי ההפרטה, נמשכים במרץ: שר הביטחון, אביגדור ליברמן מקדם את מינויו של האלוף (במיל') איתן דנגוט לתפקיד יו"ר תומר, כך נודע ל"גלובס".

דנגוט, שמכהן בשנה האחרונה בתפקיד ראש המנהלה לפיתוח הצפון, שתפקידה לקדם תוכנית אסטרטגית לפיתוח הגליל והגולן, השתחרר מצה"ל ב-2014 בדרגת אלוף. בתפקידו האחרון בצבא שימש כמתאם פעולות הממשלה בשטחים, ולפני כן כיהן בתפקיד המזכיר הצבאי לשרי הביטחון שאול מופז, עמיר פרץ ואהוד ברק.

אם יתמנה לתפקיד, דנגוט יכהן בו לצד מנכ"ל החברה אל"מ (במיל') מרדכי (מודי) בן עמי שמונה לתפקיד לפני יותר מחצי שנה. לפני שנבחר לכהן בתפקיד המנכ"ל של תומר, בן עמי ניהל יחידת סמך במשרד הביטחון.

החברה הביטחונית תומר תתחיל לפעול עם השלמת ההפרטה של תעש והיא תעסיק כ-400 עובדים. בפעילותה תרכז פעילות שנעשית כיום בתעש מערכות ואותה המדינה מסרבת למכור למי שירכוש בתום תהליך ההפרטה את תעש, וזאת בשל היותה של פעילות זו "אינטרס ביטחוני חיוני של המדינה".

כיום החברה היחידה שמעוניינת לרכוש את תעש היא אלביט מערכות, אך ההליך מוקפא בין היתר על רקע דוח חריף שעתיד לפרסם מבקר המדינה על פעילות רשות החברות הממשלתיות שמובילה את המהלך.

גורמים בתעשיות הביטחוניות שיבחו היום (ב') בשיחות עם "גלובס" את ההחלטה של ליברמן לקדם את מינויו של דנגוט לתפקיד יו"ר תומר, בשל הניסיון הצבאי הרב שלו והיכרותו העמוקה עם מערכת הביטחון.

למרות יוגב

מאז שליברמן נכנס לתפקיד שר הביטחון הוא מוביל מינויים שנויים במחלוקת בחברות הביטחוניות הממשלתיות, ובמרכזם שרים לשעבר שכיהנו מטעם המפלגה שהוא עומד בראשה - "ישראל ביתנו": יאיר שמיר, לתפקיד יו"ר התעשייה האווירית; עוזי לנדאו לתפקיד יו"ר רפאל מערכות לחימה ויצחק אהרונוביץ לתפקיד יו"ר תעש מערכות.

בעקבות מהלכיו של ליברמן לקידום מינוים של השלושה, התגלעה מחלוקת חריפה בינו לבין מנהל רשות החברות הממשלתיות, אורי יוגב, אולם גורמים בחברות הביטחוניות העריכו בימים האחרונים כי המינויים של השלושה יצאו לדרך מיד אחרי החגים, חרף דרישותיו של יוגב, וזאת בנימוק שהם "בעלי כישורים מיוחדים", בשל תפקידים שמילאו עוד לפני נכנסו למערכת הפוליטית.