הממונה על התקציבים בתגובה לפלוג: גם מחירי השכירות יירדו

במכתב לנגידת בנק ישראל, מגיב אמיר לוי על דבריה באשר לאפקטיביות חוק מיסוי הדירות ■ בנוסף הזמין לוי את בנק ישראל לשתף פעולה עם האוצר במאמץ להוציא את המשקיעים משוק הדיור

אמיר לוי / צילום: אוריה תדמור
אמיר לוי / צילום: אוריה תדמור

במסיבת עיתונאים שנערכה אתמול (ב') התבטאה נגידת בנק ישראל, קרנית פלוג, באשר לעלייה בשכר הדירה שתיגרם בעקבות חוק מיסוי הדירות של שר האוצר כחלון. היום (ג') מגיב לדברים אלה אמיר לוי, הממונה על התקציבים במשרד האוצר, במכתב ששלח לנגידה.

לצד שביעות-רצון מהסכמת בנק ישראל לסברה כי המס יוריד את מחירי הדירות, התנגד לוי לאפשרות שהמס יעלה את מחירי השכירות: "קיים מתאם חיובי בין מחירי הדירות לבין מחירי השכירות, כפי שעולה בין היתר ממחקרים ועבודות אותם פרסם בנק ישראל לאורך השנים. מתאם זה נובע מכך שירידה במחירי הדירות מביאה לכך שהתשואה הנדרשת משכירות היא נמוכה יותר ומביאה לאטרקטיביות נמוכה יותר של השכרת הדירות מצד השוכרים (על רקע האפשרות לרכישת דירות)".

בהמשך מכתבו האיץ לוי בפלוג לסייע לאוצר במאמץ להורדת המחירים בשוק הדיור: "בידי בנק ישראל ישנם מספר כלים שיכולים להשתלב במאמצי הממשלה לצמצום שיעור המשקיעים בשוק הדיור. בהתאם לאמור, אנו מציעים לשתף פעולה בנושא זה ולבחון אתכם צעדים נוספים הנדרשים לביצוע בשוק זה. שיח מסוג זה צפוי לתרום להכרה מקצועית מעמיקה של כלל הצעדים ולגיבוש עמדות מקצועיות מתואמות".