דיווח: אפל מפתחת את האייפון 8 במרכז הפיתוח שלה בישראל

מרכז הפיתוח של אפל בהרצליה פיתוח בישראל מוביל את הפיתוח של המוצרים החדשים של החברה, כך טוען עובד במרכז הפיתוח שמוצטט באתר "ביזנס אינסיידר" ■ לפי הדיווח, האייפון 8 יהיה שונה לחלוטין מהדגמים הקודמים

משרדי אפל בישראל / צילום: צחי הופמן
משרדי אפל בישראל / צילום: צחי הופמן

אפל שוקדת על פיתוח האייפון 8 במשרדיה בהרצליה בישראל. כך דווח היום (ד') באתר "ביזנס אינסיידר", שמצטט עובד במשרדי אפל בישראל.

לפי הדיווח, חלק מהחומרה החדשה של האייפון 8 מפותחת במרכז של החברה בישראל. העובד שצוטט ב"ביזנס אינסיידר" מציין כי למעשה המרכז של אפל בישראל מעורב בפיתוח כל המוצרים החדשים של החברה. אותו עובד, הוסיף עוד כי האייפון 8 יהיה שונה לחלוטין מהדגמים הקודמים, שבהם לא בוצעו שינויים מהפכניים.

אפל הקימה את מרכז הפיתוח שלה בישראל לפני כ-4 שנים, לאחר שרכשה שתי חברות סטארט-אפ ישראליות. ב-2012 היא רכשה את אנוביט, שעוסקת בעיצוב זכרונות פלאש, וכשנה לאחר מכן היא רכשה את פריים-סנס, מפתחת חיישני תלת-ממד. אפל מעסיקה כ-800 עובדים במרכז הפיתוח ושומרת על סודיות בכל הנוגע למהות המרכזית של המרכז.

ענקית הטכנולוגיה השיקה רק החודש את מכשיר הדגל האחרון שלה, האייפון 7 ולכן דיווחים ושמועות לגבי האייפון 8 הם עדיין נדירים בתקופה זו. עם זאת, לפי אתר MacRumours, האייפון 8, אותו צפויה אפל  להשיק בשנה הבאה, צפוי להיות שונה לחלוטין מהדגמים הקודמים, לפחות מבחינה עיצובית. לפי הדיווחים, השינוי המרכזי יכלול מסך מגע שיתפרס על כל פני המכשיר ויתפוס את מקומו של כפתור הבית המזוהה כל כך עם אפל.

אומנם האייפון 7 לא כולל חידושים רבים, אך אפל לקחה סיכון גדול כאשר החליטה לבטל את שקע האוזניות ולשווק אוזניות אלחוטיות (AirPods) במחיר גבוה יחסית של כ-160 דולר. חידושים נוספים היו עמידות למים ומצלמות עם חיישנים גדולים יותר. רבים הגדירו את החידושים הללו מינוריים, אך זה לא הפריע למעריצי החברה להסתער על האייפון 7 וכשבוע מההשקה של מכשיר הדגל, הוא פשוט אזל מהמלאי.