מנחם אורן רכש קרקע ברמת השרון מגינדי בכ-36 מיליון שקל

מנחם אורן רכש קרקע ברמת השרון מחברת גינדי השקעות בס-36 מיליון שקל ■ רק לפני שנה רכש את המגרש הסמוך ■ בתוכנית: בניית פרויקט מגורים

פרויקט בראשית ברמת השרון/ קרדיט הדמיה משרד אדריכלים מזור פירשט
פרויקט בראשית ברמת השרון/ קרדיט הדמיה משרד אדריכלים מזור פירשט

מנחם אורן, באמצעות חברת אורנים, רכש קרקע ברמת השרון מחברת גינדי השקעות בסכום של 36 מיליון שקל (לא כולל מע"מ), כך נודע ל"גלובס". מדובר בקרקע בשטח של כ-2 דונם, הממוקמת ברחוב סוקולוב פינת שדרות וויצמן בעיר, הסמוכה לקרקע אחרת אותה רכש אורן לפני כשנה. נכון להיום ממוקמים על הקרקע מספר מבנים המיועדים למסחר.

על פי מתווה העסקה שנחתמה אמש (ד') תשלם הרוכשת 31.7 מיליון שקל במועד מסירת החזקה בקרקע, כאשר 4.3 מיליון השקל הנוספים יופקדו בנאמנות עד שיועברו האישורים הנדרשים לעסקה. עוד נציין כי על פי העסקה, הרכש יקדם תב"ע על המגרש, ובמקרה שלאחר אישור התב"ע החדשה שווי הזכויות בקרקע יהיה גבוה יותר ויעלה על 45 מיליון שקל, תהיה החברה זכאית לתמורה נוספת בעבור העסקה. את גינדי השקעות ייצגו בעסקה עוה"ד ערן באלינט ויאיר סלומון ממשרד שבלת.

נציין כי העסקה כוללת גם מנגנון על פי ככל שהליך אישור התב"ע יתמשך, כך יירד החלק היחסי בתמורה הנוספת שהחברה תהיה זכאית לה.

ככל הנראה בכוונת הרוכש לקדם תב"ע חדשה על שני המגרשים הצמודים, וייתכן כי עוד מגרשים סמוכים, הממוקמים בצומת מרכזית בעיר על רחוב סוקולוב, כדי לבנות פרויקט מגורים.

את הקרקע הסמוכה רכש אורן ממשפחת משורר (מבעלי קבוצת הנדל"ן והתשתיות אשטרום) בספטמבר 2015, וזאת בעבור כ-80 מיליון שקל. מדובר במגרש בשטח 3.7 דונם ברחוב סוקולוב 73-75 בעיר. על המגרש בתים ישנים המיועדים להריסה, והתוכנית המקורית הייתה להקים במקום פרויקט מגורים בהיקף של 96 יחידות דיור לצד כ-2000 מ"ר שטחי מסחר.

נזכיר כי אורן, הפעיל בין היתר בתחום הנדל"ן באנגליה, היה שותף של חברת אלקטרה במגדל שנבנה לחוף ימה של תל-אביב. מדובר בפרויקט בשם SEA1 שכלל חדרי מלון ודירות, כאשר את חלקו מכרו אורן ואלקטרה לפני כשנתיים בעבור כ-370 מיליון שקל.