אביב רפואה יקבל 2.5 מיליון שקל על מכירת ביי2נטוורקס לעזריאלי

בדירקטוריון הסבירו כי לרפואה, מייסד החברה, "תרומה מכרעת להקמת, בניית ופיתוחה של פעילות המסחר האלקטרוני" וכי סכום המענק "סביר וראוי בנסיבות העניין"

אביב רפואה / צילום: ליאת מנדל
אביב רפואה / צילום: ליאת מנדל

אחרי רווח של 52 מיליון שקל שהציגה חברת ביי2נטוורקס  ברבעון השני ממכירת פעילות הליבה שלה - המסחר האלקטרוני, לקבוצת עזריאלי , מגיע זמנו של בעל השליטה בחברה, אביב רפואה, ליהנות מהמהלך. בעלי מניות החברה יתבקשו לאשר לו בתחילת נובמבר תגמולים של 2.5 מיליון שקל בגין העסקה.

מזימון האסיפה שפרסמה ביי2נטוורקס אמש (ד') עולה כי דירקטוריון החברה אישר תשלום מענק מיוחד של 1.25 מיליון שקל לרפואה, שיינתן לו בסמוך למועד אישור בעלי המניות, ושני תשלומים נוספים של 625 אלף שקל כל אחד, שישולמו לו בחודש יוני 2017 ו-2018. בדירקטוריון ביי2נטוורקס הסבירו כי לרפואה, מייסד החברה והמנכ"ל שלה מאז 2003, "תרומה מכרעת להקמת, בניית ופיתוחה של פעילות המסחר האלקטרוני נשוא עסקת המכירה" וכי סכום המענק "סביר וראוי בנסיבות העניין".

רפואה, 35, נחשב בשעתו לילד פלא לאחר שבגיל 16 ייסד יחד עם אביו זאב את חברת מנועי החיפוש Netex, שפיתחה תוכנה המתלבשת על הדפדפן כסרגל כלים ומאפשרת למצוא אתרים מבלי להקליד את כתובתם המלאה.

עוד יתבקשו בעלי מניות החברה לאשר מענק של 250 אלף שקל לסמנכ"לית הכספים נלי שוורץ, המכהנת בתפקיד מ-2007 ולגביה ציינו כי בדירקטוריון כי היא "תרמה רבות להשלמת עסקת מכירת פעילות המסחר האלקטרוני הן בתחומים הכלולים בתפקידה כסמנכ"ל כספים והן בתחומים נוספים". כן צפויה החברה לשנות את שמה לספרינג ונצ'רס (Spring Ventures).

בתחילת חודש יוני האחרון השלימה ביי2נטוורקס את מכירת חברת הבת נטקס ניו מדיה, העוסקת בתחום המסחר האלקטרוני (eCommerce) לקבוצת עזריאלי תמורת 61 מיליון שקל ובסיכום הרבעון השני של השנה הציגה רווח של 52 מיליון שקל בגין כך, וסיכמה את הרבעון ברווח נקי של קרוב ל-46 מיליון שקל.במסגרת ההסכם בין הצדדים נקבע כי עזריאלי תשלם לביי2נטוורקס 10 מיליון שקל במשך שנתיים, על בסיס רבעוני, תמורת שירותי ניהול שהמוכרת תספק לה.

מניית ביי2נטוורקס הכפילה את ערכה מתחילת השנה ומשקפת לחברה שווי של קרוב ל-70 מיליון שקל. ההודעה על המכירה לעזריאלי הובילה לעליות משמעותיות במניה, אולם אלה תוקנו בהמשך ובסך הכול מאז ההודעה הראשונה על העסקה ועד היום נחלשה המניה בכ-4%.

ביי2נטוורקס, המעסיקה כ-60 עובדים, פועלת הן מול בתי עסק המוכרים מוצרים ושירותים באמצעות אתר החברה, והן מול לקוחות סופיים שרכשו באמצעות האתר את המוצרים והשירותים שמציעים בתי העסק.

מתחרותיה העיקריות הם אתרי המסחר האלקטרוניים האחרים הפועלים בישראל, בהם וואלה!שופס, GetIT והדקה ה-90, אתרי אינטרנט של חברות המציעות בהם את מוצריהן, וכמובן אתרי הרכישות הבינלאומיים ובראשם eBay ועליאקספרס. עסקת הרכישה אינה משמעותית לקבוצת עזריאלי מבחינת היקפי השקעה, אולם מהותית עבור buy2 שנפרדת מתחום הפעילות העיקרי שלה, מסחר אלקטרוני ברשת האינטרנט והסלולרי.