נעילה שלילית בוול סטריט; נחתכה תחזית הצמיחה של ארה"ב

קרן המטבע הבינלאומית חתכה את תחזית הצמיחה של ארה"ב ■ הזהב צנח בכ-3% לשפל של 3 חודשים ■ ביום ו': דוח התעסוקה האמריקאי לחודש ספטמבר

אחרי רבעון קטסטרופלי: התאוששות בשוק ההנפקות הראשוניות בוול סטריט ברבעון השני / צילום: רויטרס
אחרי רבעון קטסטרופלי: התאוששות בשוק ההנפקות הראשוניות בוול סטריט ברבעון השני / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') בירידות שערים. ברקע למסחר: הורדת חדה של תחזית הצמיחה בארה"ב, דיווחים בבלומברג על הקטנת היקף הרכישות של הבנק המרכזי האירופי ודברי נשיא שלוחת הפד של ריצ'מונד. בורסות אירופה ננעלו בעליות שערים, והמסחר בניו יורק ננעל אמש במגמה שלילית.

 

על פי הדיווחים הערב ב"בלומברג", הבנק המרכזי האירופי (ECB) יקטין בהדרגה את היקף רכישות האג"ח שלו לפני מועד הסיום המתוכנן - מרץ 2017. לפי הדיווח המתבסס על הגורמים הרשמיים ב-ECB, היקף הרכישות יוקטן מדי חודש ב-10 מיליארד אירו. 

הפדרל ריזרב חוזר לפוקוס המשקיעים, לקראת פרסום דוח התעסוקה לחודש ספטמבר ביום ו' הקרוב. שוק העבודה האמריקאי הוא אחד המפתחות העיקריים לקראת העלאת ריבית אפשרית בארה"ב עוד השנה.

בינתיים, ללא נתוני מאקרו היום, הסוחרים התמקדו בנאומים מטעם בכירי ההפדרל ריזרב, על מנת לנסות ולהבין האם פניו של הבנק המרכזי האמריקאי להעלאת ריבית בחודש דצמבר. נשיא שלוחת הפד של ריצ'מונד אמר היום כי ישנה הצדקה ממשית להעלאת הריבית כדי לשמור על האינפלציה. 

אתמול הייתה זו נשיאת שלוחת הפד של קליבלנד, אשר התעקשה כי הפד עשוי להעלות ריבית כבר בפגישתו הקרובה בחודש נובמבר, כמה ימים בלבד לפני הבחירות לנשיאות ארה"ב.

גם ענייני הברקזיט חוזרים לשווקים הפיננסיים, על רקע הודעתה של ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי, כי בריטניה תפעיל את סעיף 50 לאמנת ליסבון לקראת יציאתה מהאיחוד האירופי עד סוף הרבעון הראשון של 2017. בתגובה, צוללת הליש"ט מול הדולר לשפל שלא נראה 31 שנה, מאז חודש יוני 1985.

דויטשה בנק  הוסיפה לעמוד במוקד, לאחר שאתמול לא התקיים מסחר בגרמניה לרגל חופשה. המניה נסחרה בתנודתיות עזה בשבוע שעבר על רקע דיווחים סותרים באשר לגובה הסכום אותו ייאלץ הבנק לשלם על מנת להסדיר תביעות של משרד המשפטים האמריקאי.

"מסתמן יום שקט יחסית במונחי נתונים כלכליים. הפחדים בנוגע לדויטשה בנק ממשיכים לשקוע, ולמרות שיש עדיין סיכונים, השווקים לעת עתה דוחים את החששות שראינו בסוף השבוע האחרון", ציינו ב-ADS Securities.

בין המפרסמות דוחות כספיים היום ניתן למצוא, בין היתר, את Aegion, Darden Restaurants ו-Novagold Resources. 

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]