"טוויטר צריכה להימכר עכשיו - או שהשווי שלה יצטמק"

מתי תימכר הרשת החברתית - ולמי? ■ גוגל צריכה נוכחות במדיה החברתית ומחזיקה שק מזומנים, לפייסבוק היכולת לשקם את הביצועים הפיננסיים, דיסני וסיילספורס גם בתמונה

טוויטר / צילום: רויטרס
טוויטר / צילום: רויטרס

אנליסטים בחברת ההשקעות סאסקהאנה מעריכים כי כעת, כאשר מניית טוויטר  נסחרת סביב ברמת מחירים גבוהה יחסית, הבשילה השעה לבצע את עסקת המכירה של החברה. האנליסטים מבססים את התיזה על האיום שנשקף לטוויטר מצד Snap (בשמה הקודם- סנאפצ'אט), שנוגסת בנתח השוק של הראשונה. האיום מצד Snap, לדברי האנליסטים, נהיה ממשי יותר ויותר לאור מחקרים המראים כי החברה מרכזת עניין רב מצד מפרסמים.

האנליסטים מסמנים את טווח המחיר של טוויטר בעת מכירתה בין 17 ל-26 דולר למניה - הערכה שמציבה את רמת המחירים הנוכחית (סביב 24 דולר) בקצה העליון של הסקאלה. בנוסף, טוענים בסאסקהאנה כי המתחרות הצפויות במירוץ לרכישת טוויטר הן גוגל ופייסבוק, כאשר גוגל תוכל להרוויח מנתח השוק שמחזיקה טוויטר בעולם הרשתות החברתיות, וכן לחבר בין הרשת לשירות הוידאו YouTube שברשותה. בנוסף, גוגל מחזיקה כ-74 מיליארד דולר במזומן, סכום הגדול בהרבה משוויה הנוכחי של טוויטר.

לעומת זאת, סאסקהאנה מציינים כי גוגל כבר מפיקה תועלת משיתופי פעולה שונים בתחום הפרסום שמקיימות שתי החברות - ולכן חלק מהסינרגיה בעסקי החברות מגולם כבר במצב הנוכחי.

אנליסטים מפירמת הברוקראז' קאנטור פיצג'רלד מצביעים על יתרונות נוספים עבור גוגל ברכישה אפשרית של טוויטר - שיתוף מידע על משתמשים והטמעת ציוצים מטוויטר בתוצאות מנוע החיפוש של גוגל. בנוסף, מציינים כי לגוגל קיים צורך בשירות הודעות תחרותי - כמו זה שמחזיקה טוויטר.

מנגד, האנליסטים בסאסקהאנה סבורים כי לפייסבוק יש את הסיכוי הטוב ביותר לשקם את ביצועיה הפיננסיים של טוויטר ולשפר את מוצרי הליבה שלה.

דיווחים שונים הזכירו גם את וולט דיסני  ו-סיילספורס  כמועמדות לרכישה.