כל אחד משני מייסדי קוריגון שנמכרה לאיביי יקבל כ-20 מ' ש'

(עדכון) - איביי רוכשת את קוריגון, שפיתחה טכנולוגיה לחיפוש חזותי, תמורת 30 מיליון דולר ולאחר שהושקע בה סכום אפסי ■ המרוויחה הגדולה: חממת The Time של אילן שילוח

איך יודעים שלענקיות הטק האמריקאיות יש הררי מזומן? איך יודעים שאותן ענקיות רעבות לחדשנות טכנולוגית? כשהן רוכשות בעשרות מיליוני דולרים חברות הזנק שהוקמו לפני שנייה, שבקושי גייסו, שהמוצר שלהן עדיין לא מסחרי אבל הטכנולוגיה שלהן... חדשנית. איביי היא אחת מאותן ענקיות ועכשיו היא שוב רוכשת חברה ישראלית, או יותר נכון - טכנולוגיה ישראלית.

איביי (ebay), ענקית המסחר המקוון שנסחרת לפי שווי של 36 מיליארד דולר, רוכשת את Corrigon, שפיתחה טכנולוגיה לחיפוש חזותי תמורת סכום מוערך של 30 מיליון דולר, וזאת לאחר שגייסה סכום אפסי מרגע הקמתה. דהיינו, אקזיט מצוין שכל משקיע חולם עליו.

Corrigon מסייעת בזיהוי עצמים בתמונות ומבצעת התאמה של מרכיבים חזותיים וטקסטואליים על מנת לוודא שהתמונה מזוהה, מסווגת נכון ותואמת באופן הקרוב ביותר למוצר האמיתי. לפי הודעתה, החברה "מתמחה בעיבוד תמונות וראייה ממוחשבת ולכן תתרום למאמצי איביי בקידום טכנולוגיית זיהוי וסיווג תמונות, כחלק מפעילות חטיבת הנתונים המובנים (Structured Data)". חטיבת הנתונים המובנים של איביי אחראית על איסוף נתונים, עיבוד והעשרה שלהם ויצירת חוויות מוצר. 

החברה הישראלית תתמוך בשני מאמצי החטיבה האחרונים: עיבוד והעשרת נתונים ויצירת חוויות מוצר.

לדברי עמית מניפז, סגן נשיא ומנכ"ל חטיבת הנתונים המובנים של איביי, זו האחרונה "ממשיכה לפתח את חווית הקנייה באתר. מומחיות Corrigon תסייע לנו בקידום המאמצים לזיהוי ולסיווג תמונות ותאפשר הצגת תוצאות רלוונטיות יותר, שלא הייתה אפשרית קודם לכן בעולם הנתונים. זו הרכישה השלישית שלנו השנה בתחום הנתונים המובנים, מהלך המלמד על הדגש שאנחנו שמים בשיפור יכולות ניהול המלאי ומדגיש את מחויבותנו ליצירת חווית משתמש חדשה ואיכותית עבור הקונים שלנו".

Corrigon הוקמה לפני 7 שנים, לא מעט זמן בתעשיית הטק המקומית, על ידי שניים: אבינועם עומר, שמכהן כמנכ"ל, ועינב איתמר, שפרש מהחברה בקיץ 2011 ועד פרישתו כיהן כסמנכ"ל הטכנולוגיה שלה. לפי רשם החברות, לאיתמר יש 21% מהון החברה וזה אומר שיקבל 6 מיליון דולר, בערך 24 מיליון שקל. לא רע. איתמר מכהן בשלוש השנים האחרונות כסמנכ"ל מו"פ ב-K2View ולפניה הקים וניהל את PixMix. למשך תקופה קצרה, לפני PixMix ואחרי Corrigon, כיהן כארכיטקט ראשי במטומי (Matomy) מבית היוצר של אילן שילוח, ולא ממש במפתיע (הסבר בהמשך).

לעומר, שכאמור, נותר בחברה, יש 15% מההון וזה אומר שיקבל 5 מיליון דולר, בערך 17 מיליון שקל. עומר גם "חטא" בהקמת חברות אחרות מלבד Corrigon - Zoomix ו-Datachase שמן. "טכנולוגיית החיפוש החזותי שפיתחנו מאפשרת איתור אלמנטים בתמונות. אנחנו שמחים לתרום את המומחיות שלנו ולשלב את הטכנולוגיה שפיתחנו במאגר הנתונים העצום של איביי, המכיל למעלה ממיליארד רשומות. נעבוד עם צוות חטיבת הנתונים המובנים של איביי במטרה לייעל את תהליך העלאת הרשומות עבור המוכרים ולסייע לקונים לבצע חיפוש יעיל ואפקטיבי, שבסופו של דבר יגדיל את שיעור ההמרה למכירות באתר של איביי".

המרוויחה הגדולה מהעסקה היא חממת The Time של אילן שילוח וניר טרלובסקי. זו מגיעה לעסקה כשבאמתחתה 36% מהון המניות, כלומר היא תקבל 11 מיליון דולר, 40 מיליון שקל.  

בעליות המניות
 בעליות המניות