מנכ"ל כלכלית ירושלים דודו זבידה ייהנה מעלות שכר של עד 6.5 מ' ש'

וגם: גיא ישראלי מונה ליו"ר נקסטקום, ובעז צפריר נפרד מרכבת ישראל

דודו זבידה  / צילום:תמר מצפי
דודו זבידה / צילום:תמר מצפי

דודו זבידה משתדרג

מנכ"ל כלכלית ירושלים צפוי ליהנות מעלות שכר של עד 6.5 מיליון שקל

בעלי מניות חברת הנדל"ן כלכלית ירושלים אישרו אתמול (ד') את שידרוג תנאי העסקת המנכ"ל דודו זבידה, הצפוי בעקבות כך ליהנות מעלות העסקה שנתית מקסימלית של עד 6.5 מיליון שקל בשנה, וזאת לעומת עלות העסקה שעמדה ב-2014 על 3.1 מיליון שקל.

אישור בעלי המניות התקבל לאחר שחברת הייעוץ והמחקר אנטרופי תמכה בשידרוג תנאי ההעסקה. במסגרת השידרוג עלו דמי הניהול החודשיים לזבידה ב-10% ל-220 אלף שקל, צמוד למדד ובתוספת מע"מ; הוכפלה תקרת המענק השנתי שלו מ-6 תשלומי דמי ניהול שנתיים ל-21, ואושר לו מענק פרישה של 6 חודשי דמי ניהול והקצאת חבילת אופציות של כ-0.8% מהון החברה.

זבידה החל לכהן כמנכ"ל כלכלית ירושלים במארס 2013, וטרם לכך כיהן כמנכ"ל החברה הבת דרבן. בשנה האחרונה מנהל זבידה את החברה ומוביל את מהלכיה ללא בעל שליטה מעליו, לאחר שבעל השליטה הקודם, אליעזר פישמן, לא הצליח לעמוד בפירעון חובותיו לבנק לאומי שהחל לקדם את מכירת מניותיו. בעל המניות הגדול בכלכלית ירושלים הוא היום דוד פורר.

עד חודש פברואר האחרון מצבה הפיננסי של כלכלית ירושלים הלך והידרדר, ונראה היה שפניה להסדר חוב, אולם מאז גיוס הון שביצעה בסוף חודש פברואר האחרון, שהפתיע בביקושים הגבוהים לו זכה ובמשתתפים בעלי איתנות פיננסית גבוהה, כלכלית נהנית ממגמה חיובית במצבה הפיננסית ובתוצאות פעילותה.

דודו זבידה  / צילום:תמר מצפי
 דודו זבידה / צילום:תמר מצפי

גיא ישראלי מונה ליו"ר נקסטקום

הנהלת החברה אישרה למנכ"ל החברה כפל כהונה

שינויים בצמרת חברת פרויקטי התקשורת הקטנה נקסטקום, שהודיעה באחרונה על סיום כהונתו של צבי רז כיו"ר החברה ועל מינויו של בעל השליטה והמנכ"ל, גיא ישראלי, במקומו. ישראלי מונה למנכ"ל נקסטקום במאי 2012, כאשר קודם לכך כבר כיהן כיו"ר.

בנקסטקום הסבירו כי הנהלת החברה בחנה את האפשרות למינוי ישראלי לכפל כהונה (מנכ"ל ויו"ר), "לאור שינויים בהיקף פעילותה של החברה" ומצאו כי מינוי זה הוא "לטובת החברה". עוד הסבירו בנקסטקום כי כהונתו של ישראלי תיעשה ללא תמורה נוספת בגין כהונתו כמנכ"ל וכי ועדת הביקורת והדירקטוריון "ישובו ויבחנו, בהתאם לנסיבות ולשינויים ככל שיהיו בפעילות החברה, את הצורך באיתור ומינוי יו"ר דירקטוריון שאינו מנכ"ל החברה, אם וככל שיידרש".

נקסטום / צילום:נקסטום
 נקסטום / צילום:נקסטום

קזחסטן מחכה לכם

מפקד משטרת אלמטי מכין את העיר לישראלים

זמן קצר לפני ראש השנה הגיעה לישראל משלחת אנשי עסקים קזחים. בחברי המשלחת, שהגיעו מהעיר אלמטי בקזחסטן במטרה לאתר שיתופי-פעולה, היו אנשי ממשל ונציגי חברות אחזקה וקרנות השקעה.

במסגרת ביקורה, קפצה המשלחת למשרד עורכי הדין פרל כהן צדק לצר ברץ בתל-אביב, שם אירחה אותם עו"ד אנה משה, ראש דסק רוסיה ומזרח אירופה.

דולט קואנישב, שגריר קזחסטן בישראל, הבטיח במפגש כי בעוד כשלושה חודשים יגיע ראש ממשלת קזחסטן לביקור בישראל. באורחים היה מפקד המשטרה של העיר אלמטי, הגנרל סריק קודבייב, שקרא לשיתוף-פעולה עם סטארט-אפים ישראליים, וסיפר הם דואגים כבר עכשיו שאלמטי תהיה בטוחה למבקריה. הוא ציין כי הם הציבו 65 אלף מצלמות ברחבי העיר ואף העשירו את קופת העירייה מקנסות במהלך השנה החולפת. למי שאינו שולט בשינויים שעברו בעשורים האחרונים בקזחסטן, אלמטי היא העיר הגדולה בעולם, אולם בשנות התשעים היא איבדה את מעמדה כבירה הרשמית, לטובת אסטנה, העיר החדשה. כך או כך, אלמטי מהווה עדיין מרכז כלכלי והיא, כך מתברר, גם עיר תאומה של תל-אביב.

עוד השתתפו: סגנית שרת הבריאות הקזחית, בגדגול איסקקנובה אבדרסילבה; מיכאל רועה, יו"ר לשכת המסחר והתעשייה של ישראל-קזחסטן; צבי הרמן, יו"ר LR GROUP ; ג'קי עובדיה, מנהל התיירות הרפואית בכללית ואחרים.

משה וקואנישב  / צילום: עמית בן יאיר
 משה וקואנישב / צילום: עמית בן יאיר

ירד מהפסים

קרן טרנר ובעז צפריר נזכרים בתחנות המשותפות ברכבת

אמש ערכה הנהלת רכבת ישראל במשרדי החברה אירוע פרידה מבעז צפריר, המנכ"ל, אשר פרש באחרונה בתום 5 שנים בתפקיד.

במגיעים לומר שלום ותודה היו שר התחבורה, ישראל כ"ץ; קרן טרנר, מנכ"לית המשרד; קרן אצלאן, סמנכ"לית הכספים; אבי ניסנקורן, יו"ר ההסתדרות; איציק דנינו, ראש עיריית אופקים; אורי יוגב, מנהל רשות החברות הממשלתיות; ניסים פרץ, מנכ"ל נתיבי ישראל; איציק בלומנטל, מנכ"ל נמל אשדוד; יעקב גנות, מנכ"ל רשות שדות התעופה; אבי חודין, מנכ"ל נתיבי איילון; ירון רביד מנכ"ל סיטיפס ואחרים.

אצלאן, הודתה בשם ההנהלה ואמרה כי "בעז היה הקטר, בעל הספקים עצומים, מנהל שהוא דוגמה אישית אבל קודם כל חבר". כאשת כספים היא ספרה וסיכמה "120 ישיבות דירקטוריון, 270 ישיבות הנהלה וזה לא כולל אינספוף ישיבות עם העובדים".

טרנר, מנכ"לית משרד התחבורה, הזכירה כי היא כיהנה כחברת דירקטוריון הרכבת והייתה חברה בוועדת האיתור אשר בחרה בצפריר לתפקיד. מבחינתה, הייתה זו סגירת מעגל. ניסנקורן הודה לצפריר והודה כי: "לא מעט פעמים לא ראינו את הדברים עין בעין, אך אי-אפשר לחלוק על היותך מנכ"ל מהשורה הראשונה שפעל תמיד למען הצלחת רכבת ישראל". הוא חתם ואמר כי "בעז נכנס לי לנשמה והפך להיות חבר".

קרן טרנר / צילום: רפי דלויה
 קרן טרנר / צילום: רפי דלויה

נציגי באייר משקיעים בטבעונות

היכן נפגשו נציגי באייר וסטארט-אפיסטים ישראלים?

חקלאות, מתברר, היא חלק בלתי נפרד מחדשנות וטכנולוגיה, ומסעדה טבעונית, היא מקום בו אפשר למצוא השקעות ומשקיעים. באירוע סגור שנערך בשבוע שעבר במסעדה הטבעונית "משק ברזילי" בתל-אביב, הוצעו מיליארד דולר למפתחים נבחרים בתחום החקלאות והמזון.

האירוע, בשם Life Science Breakfast, נערך כחלק משבוע החדשנות. מי שהובילה את המפגש וחיפשה רעיונות בישראל, הייתה חברת הכימיקלים הגרמנית, באייר, שרכשה באחרונה את ענקית החקלאות האמריקאית, מונסנטו, בעבור 66 מיליארד דולר. את האירוע היא ערכה בשיתוף ארגון CUBE הבינלאומי, לעידוד חדשנות טכנולוגית.

היות שבמוקד הפיתוח של באייר בתחומי המזון והחקלאות עומד עיקרון הקיימות, אין כמו מסעדה טבעונית תל-אביבית כדי לגלם עיקרון זה. וכך, תומר פפר, מנכ"ל באייר ישראל, פלוריאן שוואבל, נציג באייר לאיתור חדשנות גלובלית וטורסטן אולקה, יו"ר CUBE, התרשמו במקום מהמיזמים של 12סטארט-אפיסטים ישראלים. 

אגב, הסטארט-אפ המרשים מכולם, עדיין לא נבחר. 

פפר שוואבל ואולקה  / צילום: דנית ניצן
 פפר שוואבל ואולקה / צילום: דנית ניצן

הקשר שבין כלכלה לבין פיצה ודינוזאורים

משתתפי כנס כלכלה דיגיטלית פיצחו את האינטרנט

בכנס "כלכלה דיגיטלית" שערכו בשבוע שעבר וואלה שופס ו-UPS במתחם Arca, בנמל תל-אביב, ביקשו הנוכחים ללמוד כיצד להפוך חנות אינטרנטית למצליחה.

השתתפו, לימדו ולמדו: ד"ר נמרוד קוזלובסקי, שותף בכיר במחלקת טכנולוגיה וחממת הסייבר של קרן ההשקעות JVP ושותף בפירמת הורצוג פוקס נאמן; אלי לביא, מנכ"ל וואלה שופס; ליאור שגיא, מנכ"ל UPS ישראל; משה אלפרט, מנכ"ל My Supermarket ישראל; מיכל רביב, מנכ"לית אתר מרמלדה; עמית לנג, מנכ"ל משרד הכלכלה והמסחר; רועי אלבז, מנכ"ל פנגו; טים קלי, יועץ אסטרטגי המוכר גם כמנטור של דונלד טראמפ וביל גייטס; קארן גילרמן, יועצת עסקית ואחרים.

קוזלובסקי טען כי אנחנו נמצאים בעידן שהוא "כלכלת הפיצה דומינוס". הוא הסביר כי לא משנה מה הצרכן רוצה לקנות, הוא מצפה לקבל את זה בתוך 30 דקות. לביא אמר לנוכחים כי "הקניונים בישראל הם דינוזאורים בהכחשה. הם ממשיכים באותה התנהלות מוכרת כבר עשרות שנים, משכירים שטחי מסחר לרשתות אופנה, חשמל, כלי בית, ספרים, מזון, מתנות ועוד ותלויים בטראפיק הקונים הנכנסים לקניון על מנת להצליח".

שגיא הזכיר לקהל כי בסחר אלקטרוני "לפעמים שוכחים שבסוף מישהו צריך להביא את החבילה הביתה. זו לוגיסטיקה ולכן יש לנו 200 טיסות ביום בעולם שמעבירות 18 מיליון חבילות".

קוזולובסקי שגיא גילרמן לנג ולביא   / צילום: אשר חיון
 קוזולובסקי שגיא גילרמן לנג ולביא / צילום: אשר חיון