מחיר למשתכן: 51 אלף מתמודדים על 171 דירות ברעננה וראשל"צ

מדובר ב-22.6 אלף איש שנרשמו להגרלה על 81 דירות מוזלות ברעננה ו-28.4 אלף איש להגרלה על 90 דירות מוזלות בראשון לציון

בניין באשדוד ממכרזי "מחיר למשתכן" הקודמים / צילום: תמר מצפי
בניין באשדוד ממכרזי "מחיר למשתכן" הקודמים / צילום: תמר מצפי

ההגרלות של מחיר למשתכן באזורי הביקוש ממשיכות לגרור ביקושים עצומים. היום (א') נסגרה ההרשמה להגרלה לפרויקט מחיר למשתכן בעיר רעננה. מדובר בפרויקט הכולל 81 דירות סך הכל, מתוכן 16 דירות המיועדות לבני המקום תושבי העיר. על פי נתוני מטה הדיור במשרד האוצר, במהלך החודש בו הייתה פתוחה ההרשמה להגרלה נרשמו לא פחות מכ-22.6 אלף איש.

מדובר במכרז בו זכתה חברת רמי שבירו הנדסה בניה והשקעות בצפון מערב העיר בחודש מארס האחרון. על פי תוצאות המכרז, מחיר דירת 80 מ"ר יעמוד על החל מכ-1.459 מיליון שקל, דירה בשטח 100 מ"ר החל מכ-1.786 מיליון שקל, ודירת 120 מ"ר בהחל מכ-2.112 מיליון שקל. נציין כי מחירים אלו כוללים גם חניה, מחסן ומרפסת וגם כוללים את המע"מ.

במקביל, הרשמה להגרלה אחרת באזור המרכז, בעיר ראשון לציון, המתייחסת לפרויקט הכולל 90 דירות מוזלות במזרח העיר גורר גם הוא ביקושי שיא מצד הזכאים. להגרלה שעתידה להינעל מחר (ב'), המתייחסת לפרויקט שייבנה על ידי חברת י.א.אלון בניה, ניגשו עד כה כ-28.4 אלף איש.

מדובר במכרז זו זכתה החברה בדצמבר האחרון. על פי תוצאות המכרזים במועד הסגירה, מחיר ממוצע לדירות הזולות במתחם עתיד לעמוד על החל מכ-1.01 מיליון שקל לדירת 100 מ"ר והחל מכ-1.22 מיליון שקל לדירות 120 מ"ר. נציין כי מחירים אלו כוללים גם חניה, מחסן ומרפסת וגם כוללים את המע"מ.

 נתוני מטה הדיור גם מעידים כיצד ככל שההגרלה מתייחסת למתחמים המרוחקים מאזור המרכז כך יורד גם שיעור הזכאים שמשתתף בהגרלות. כך למשל, בהגרלה המתייחסת ל-373 יחידות דיור בעיר שדרות נרשמו עד כה 5,338 זכאים ולהגרלה במעלות תרשיחא, במתחם בו ייבנו 152 יחידות דיור מוזלות נרשמו 5,069 זכאים.

בעוד מספר הנרשמים ביישובים אלו נמוך משמעותית ממספר הנרשמים בערי המרכז, עדיין ניתן לראות כי גם בפריפריה הביקוש עולה על היצע הדירות המוזלות.