הטיפ היומי: רשת מסעדות שיכולה לזנק 12% בשנה

במחלקת המחקר של קרדיט סוויס ממליצים "תשואת יתר" על מניית Darden Restaurants במחיר יעד של 3.95 דולרים למניה

Olive Garden / צילום: בלומברג
Olive Garden / צילום: בלומברג

חברת Darden Restaurants  נסחרת בבורסת ניו יורק לפי שווי של 7.8 מיליארד דולר. החברה, שבסיסה באורלנדו, מפעילה רשת מסעדות עם למעלה מ-1,500 סניפים, תחת שמות מותג שונים וסוגי מזון שונים - איטלקי, גריל, פירות ים וכדומה.

דארדן פרסמה לאחרונה את דוחות הרבעון הפיסקאלי הראשון של שנת הכספים 2017. החברה עקפה את תחזיות הקונצנזוס ואת התחזית שלנו, כשרשמה רווח נקי של 88 סנט למניה, לעומת 81-82 סנט, וזאת למרות שרווחי הליבה שלה היו בסך הכול בהתאם לציפיות. האפסייד הגיע מירידה במספר המניות, פחת והפחתות, ובעיקר רווחי הון ממכירת מסעדות.

במכירות חנויות זהות, הנתונים של דארדן מעורבים: המותג Olive Garden, שאחראי לכ-60% מרווחי החברה, הציג עוד רבעון חיובי עם צמיחה של 2%, נתון מרשים בהשוואה לחברות דומות, אך המותג LongHorn צמח רק ב-0.6% כשהצפי היה ל-1.2%.

דארדן העלתה את התחזיות שלה לשנת הכספים 2017: מרווח נקי של 3.8-3.9 דולרים למניה, לרמה של 3.87-3.97 דולרים למניה. העלייה מיוחסת בעיקר לירידה במספר המניות, בעקבות הרכישה העצמית שביצעה החברה, בהיקף של כ-196 מיליון מניות ברבעון הפיסקאלי הראשון.

בפרמטרים אחרים התחזיות לא השתנו, והחברה ממשיכה לצפות לצמיחה של 1%-2% במכירות חנויות זהות ולעלייה של 3% בעלויות השכר בשנה זו.

בשיחת הוועידה שערכה החברה לאחר פרסום הדוחות, הנימה הייתה זהירה בכל מה שקשור לתעשייה כולה, אך בחברה הביעו ביטחון ביכולת להמשיך להגדיל את נתחי השוק. יצאנו מהשיחה בטוחים יותר בצמיחה הבת-קיימא של דארדן, לאור העובדה שהחברה דוחפת יותר ויותר את תחום המכירות און ליין ואת תחום הקייטרינג.

בחברה ציינו חולשה מסוימת שקיימת בטקסס (כ-9% מכלל הסניפים), ולהערכתנו בפלורידה (10%) השוק נותר חזק, למרות שמתחרים של החברה חוו חולשה בתיירות במדינה זו.

אנו מעלים את תחזית הרווח שלנו למניה ב-4 סנטים, ל-3.95 דולרים ב-2017. על בסיס מכפיל רווח של 17 לשנה קדימה (פרמיה לעומת 15-16 אצל המתחרות בזכות היציבות ושיפור הרווחיות), מחיר היעד שלנו למניה הוא 69 דולר, 12% מעל מחיר השוק, וההמלצה היא "תשואת יתר".

מחלקת המחקר, קרדיט סוויס

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם