שמרת הזורע תפצה לקוח ב-3,700 שקל: לא קיבל ריפוד עור כמובטח

הפיצוי נקבע 10 שנים אחרי שהכיסאות נרכשו ■ התובע דרש החזר מלא בסך 14,000 אלף שקל, אולם ביהמ"ש לתביעות קטנות פסק פיצוי נמוך יותר

שמרת הזורע /  צילום: אביב ולירז הפקות
שמרת הזורע / צילום: אביב ולירז הפקות

10 שנים אחרי שרכשו כיסאות מחברת שמרת הזורע, לקוחות יפוצו ב-3,700 שקל היות שלא קיבלו כיסאות עם ריפוד מעור כמובטח - כך קבע בית המשפט לתביעות קטנות בתל-אביב.

התובעים אמנם דרשו החזר מלא בגין הכיסאות בסך 14,000 אלף שקל, אולם בית המשפט פסק פיצוי נמוך יותר.

הרקע לתביעה היא רכישה שבוצעה בשנת 2005, כאשר לטענת התובעים, הם רכשו 8 כיסאות העשויים "עור אמיתי". אחרי כ-8 שנים, כך נטען, החלו להופיע סדקים על פני הכיסאות, ציפויים החל "להתפורר", ובשלב זה התברר כי מדובר בציפוי עשוי חומר פלסטי.

לטענת הלקוח, הוא נאלץ להגיש תביעה אחרי שנפל על אוזניים ערלות בחברה בטענה כי תקופת האחריות הסתיימה מזמן.

גם את התביעה ביקשה שמרת הזורע לדחות על רקע התיישנות. עוד נטען מטעם הנתבעת כי מדובר ב"ריפוד עור" מסוג "בייקסט".

השופטת שלומית בן-יצחק החליטה לקבל את התביעה בחלקה. ראשית, משום שחברת הרהיטים לא גילתה לצרכנים עובדות מהותיות במעמד הרכישה "והציגה בפניהם מצג-שווא מטעה, שהביאם להתקשר עמה בעסקה - הכוונה היא לסוג העור ומאפייניו (כלומר מצופה בחומר פלסטי)".

אחרי שביקרה את התנהלות החברה ואף ציינה כי תלונה זו לא הייתה היחידה שהתקבלה בנושא, החליטה השופטת כי הצרכנים זכאים לפיצוי בסך של 2,500 שקל, בתוספת 1,200 שקל הוצאות משפט (ת"ק 18597-09-15). 

יומן קורונה:
ניוזלטר יומי על כל מה שצריך לדעת
הרשמה
הרישום נכשל
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988