עוד מפלה לדאע"ש: 74 מאנשי הארגון נהרגו בכרכוכ

בזמן שכוחות הקואליציה ממשיכים במבצע לשחרור מוסול, הודיע צבא עיראק כי הצליח לבלום מתקפה גדולה של ארגון הטרור על עיר הנפט - שנמשכה 3 ימים ■ "החיים חזרו למסלולם", אמר מושל העיר

מתנדב בצבא העיראקי הנלחם בדאע"ש  / צילום: רויטרס
מתנדב בצבא העיראקי הנלחם בדאע"ש / צילום: רויטרס

הצבא העיראקי הכריז היום (ב') באופן רשמי כי הצליח לבלום את המתקפה של דאע"ש על עיר הנפט כירכוכּ. 74 אנשי דאע"ש נהרגו בקרבות שנמשכו שלושה ימים. "המתקפה הסתיימה והחיים חזרו למסלולם", אמר נחמאדין כארים, מושל כירכוכּ, לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP. "כוחות הביטחון הרגו יותר מ-74 אנשי דאע"ש ועצרו כמה נוספים - כולל המנהיג".

לדבריו, חקירה ראשונית של מפקד התקיפה העלתה כי כ-100 חמושים של דאע"ש הסתערו על העיר ביום שישי - חלקם תאים רדומים. על פי ההערכות, חלק מהחמושים נמלטו מהעיר ולאחר מכן התעמתו עם חיילים באזורים הרריים הסמוכים לעיר.

גם בצד המנצח היו נפגעים - לפחות 46 נהרגו, רובם אנשי כוחות הביטחון. במקביל נהרגו לפחות 13 בני אדם במתקפה על מסגד בעיר דאקוק, הסמוכה לכירכוכּ. ארגוני זכויות אדם טוענים כי התקיפה בוצעה מהאוויר ותובעים לחקור את האירוע. דובר של צבא ארצות-הברית אמר: "מצאנו באופן חד משמעי שלא אנו ביצענו את התקיפה". נבדק עוד האם מטוסים של צבא עיראק הם שפגעו במסגד.

גם היום המשיכו כוחות עיראקיים להפגיז עמדות של דאע"ש מחוץ למוסול. מרבית הלחימה מתרחשת בעיירות נטושות מסביב למוסול והכוחות הצליחו להגיע למרחק של כתשעה קילומטרים ממוסול. כוחות מיוחדים של צבא עיראק החלו היום לתקוף מטרות דאע"ש סמוך לעיירה ברטלה, שנכבשה מחדש מידי דאע"ש השבוע. זמן קצר לאחר מכן הצליחו כוחות מיוחדים להתקדם לכפר טוב זאווה תוך שהם נתקלים במטעני צד ומנהלים חילופי אש כבדים.

במקביל נראה שדאע"ש מנסה להמשיך להסיט את הלחימה לאזורים המרוחקים ממוסול. כפי שקרה במקרה של המתקפה על כירכוכּ, אנשי דאע"ש פתחו במתקפה חדשה בעיר רוטבה, המרוחקת מאות קילומטרים ממוסול. דובר של כוחות הקואליציה אמר שהכוחות הצליחו לבלום את דאע"ש: "כוחות עיראקיים ממשיכים את המתקפה נגד האויב, עם תמיכה אווירית של הקואליציה". הוא הוסיף כי בתקיפות האוויריות נהרגו חמושים רבים של דאע"ש.