המשנה למנכ"ל אורתם סהר מימש החזקותיו בחברה במחיר זעום

אביעד רוזנצוויג מכר בימים האחרונים כ-3.125 מיליון מניות של אורתם סהר בשווי נמוך יחסית של כ-161 אלף שקל ■ לפני כשבוע הגישה אורתם סהר בקשה להקפאת הליכים, כאשר חובותיה נאמדים במיליארד שקל

המרפסת שנפלה. חשוב להסדיר את ההיבט השמאי / צילום: גיל ארבל
המרפסת שנפלה. חשוב להסדיר את ההיבט השמאי / צילום: גיל ארבל

אביעד רוזנצוויג, המשנה למנכ"ל אורתם סהר הקורסת, מימש בימים האחרונים את כל מניותיו בחברה בשווי נמוך יחסית של כ-161 אלף שקל.

אורתם סהר , חברת ביצוע ויזמות, נקלעה בחודשים האחרונים לקשיים פיננסים, בין היתר על רקע מעילת ענק שבוצעה בחברה. היא הגישה בשבוע שעבר בקשה להקפאת הליכים לבית המשפט, כשהיקף חובותיה עומד על כמיליארד שקל. זאת, יום אחד בלבד לאחר שפורסם על הפסקת המגעים שניהלה קבוצת משקיעים בראשות המיליארדר הבריטי ליאו נואי לרכישת השליטה בחברה תמורת הזרמה של עשרות מיליוני שקלים. 

ימים ספורים לאחר הבקשה להקפאת הליכים, דיווחה החברה כי המשנה למנכ"ל ומנהל הפיתוח העסקי אביעד רוזנצוויג החליט לממש את כל החזקותיו בחברה. רוזנצוויג מכר 3.125 מיליון מניות, שהן כ-1.56% מהון המניות של החברה, במחיר של 5.17 אגורות למניה, קרי, סכום כולל של כ-161 אלף שקל. רק לפני כשנה נסחרה מניית אורתם סהר סביב 30 אגורות למניה והמניות של רוזנצוויג היו שוות כ-940 אלף שקל. בשבוע האחרון איבדה מניית החברה כ-50% וירידות חדות נרשמו גם באג"ח שלה.

חובות החברה על-פי הבקשה להקפאת ההליכים נאמדים בכ-284 מיליון שקל למחזיקי אגרות החוב, כ-216 מיליון שקל לספקים וקבלני משנה וכ-443 מיליון שקל ערבויות פיננסיות לבנקים. מעבר למחזיקי האג"ח החברה מציינת כי בין הנושים ניתן למצוא גם את הבנקים מזרחי טפחות, לאומי ולאומי למשכנתאות, ירושלים, דיסקונט והפועלים.