מסתמן: שדרוג רשת בזק יתעכב לפחות עד לאמצע 2017

לקראת שדרוג הרשת, התלוי גם במו"מ עם המדינה סביב ביטול ההפרדה המבנית, בזק תקיים ניסוי בו ישתתפו כ-5,000 לקוחות ממספר יישובים ■ חברת אדטראן תשמש כספק מרכזי בניסוי

בין אם התוכנית של בזק להשקעות בתשתיות רשת תצא לפועל בקרוב, או שתמתין עד שתסיים לנהל את המו"מ עם המדינה סביב תנאי התחרות העתידיים בשוק, הרי שבכל הקשור למוכנותה ההנדסית לשדרוג הרשת שלה, נראה שהמועד המעודכן להשקה הוא באמצע השנה הבאה.


בזק מתכוונת לשדרג את הרשת שלה בהשקעה כבדה ולשם כך היא עורכת ניסוי שכבר דיווחה עליו בהרחבה. בניסוי של בזק בטכנולוגיית ה-G.FAST ישתתפו כ-5,000 לקוחות המתגוררים בשכונות מסוימות ביישובים מודיעין, טורעאן, גני תקוה, דימונה, שדרות וחיפה. באותן שכונות יוכלו הלקוחות שישתתפו בניסוי ליהנות מקצבי גלישה גבוהים של 200-300 מגה בייט לשניה. 

לאחרונה הודיעה חברת אדטראן שהיא נבחרה לשמש כספק המוביל של הפרויקט. מההודעה לעיתונות ניתן להבין שהזכייה המדוברת היא לפרויקט הכולל, ואולם לאחר בדיקה מתברר שלא כך הוא הדבר והחברה תשמש כספק מרכזי בניסוי בלבד. ההודעה קוממה את מתחרותיה של אדטראן, נוקיה ואריקסון (באמצעות קאליקס), שישתתפו בניסוי גם הן.


ככל הידוע מלוחות הזמנים, הכוונה היא להשלים את הניסוי ברבעון הראשון של 2017 ולבחור את הספקים הסופיים במהלך הרבעון השני, מה שאומר שהפריסה המסחרית תחל כנראה במחצית השניה של 2017. כאן יש להציב סימן שאלה גדול, היות ובזק ממשיכה לטעון שעד שלא תקבל מימוש של כל ההבטחות הרגולטוריות שלה בדבר ביטול ההפרדה המבנית, היא תסרב להשקיע ברשת.