הפגישה החשאית: בליכוד מנסים למצוא פתרון לח"כ אורן חזן

לאחר פסיקת בית המשפט בעניין אורן חזן נערכה בלשכת נתניהו פגישה חשאית, ונשקלו צעדים להתמודדות עם חבר הכנסת - כולל אפשרות להדיחו מוועדת הכספים

המהדורה המרכזית של חדשות 2  מדווחת הערב (ה') כי אתמול התקיימה ישיבה חשאית בלשכת ראש הממשלה הנוגעת לחבר הכנסת אורן חזן. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ובכירים במפלגתו ומשרדו דנו במספר סנקציות אפשריות כלפי חזן, שהוגדר על-ידי חלק מהמשתתפים כמי ש"גורם נזק לליכוד".

בישיבה אתמול (ד') השתתפו ראש הממשלה נתניהו, יו"ר הקואליציה דוד ביטן ומנכ"ל משרד ראש הממשלה יאיר הורביץ. בשלב מסוים גם השר יריב לוין הועלה על הקו לצורך התייעצות.

הצדדים דנו במספר צעדים אפשריים נגד ח"כ חזן, לאחר שבית המשפט קבע שלשום (ג') כי צרך סמים וניהל קזינו בבורגס, טענות שהועלו בתחקיר חדשות 2 שפורסם בשנת 2015.

התרחיש הראשון - הרחקה מוועדת הכספים בה הוא מכהן. האפשרות השנייה: הטלת איסור על הגשת הצעות חוק או דיבור במליאה בשם הסיעה. הצעד השלישי שנשקל הוא הרחקה מישיבות הסיעה; והדרמטי ביותר - הפרשה מהסיעה. במקרה זה, יש לציין, ייגרעו כ-80 אלף שקל מהמימון שמקבלת מפלגת הליכוד.

השר לוין הבהיר בפגישה את המשמעויות שנובעות מנקיטת צעדים נגד ח"כ חזן ואמר כי מדובר באצבע אחת פחות בקואליציה. הוא הבהיר כי יש לשקול על התרחיש בו חזן יכול לפגוע ביציבות הממשלה, אם הקואליציה בת 65 החברים תצומצם או תיחלש.

בשל כך לוין המליץ, בשל ההשלכות הפוליטיות, להמתין בשלב זה - בעוד משתתפים אחרים בפגישה דיברו על כך שצריך לנקוט מולו את הצעדים החמורים ביותר. לדבריהם, חזן החל לגרום נזק לליכוד עוד לפני פסיקת בית המשפט, בשל התנהלותו מאז שנכנס לכנסת.

למרות הזעם, האפשרות המסתמנת היא שלא יינקטו בשלב זה צעדים כלפי חבר הכנסת: לוין המליץ להיאחז בטיעון לפיו לחזן עומדת האפשרות לערער.