נתניהו: רשות השידור תשוקם; ריבלין: שידור ציבורי אינו שופר

(עדכון) - רה"מ במושב החורף של הכנסת: "נשקם את רשות השידור, ונעשה זאת באחריות כספית" ■ נשיא המדינה: "מי שרוצה שידור ציבורי, חייב להבטיח את היותו בלתי מוטה"

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

מושב החורף של הכנסת נפתח היום (ב') רשמית בישיבת מליאה חגיגית, שבה נאמו יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין; נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין; ראש הממשלה, בנימין נתניהו; וראש האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג.

הישיבה הפכה לסוערת, בין היתר על רקע סוגיית תאגיד השידור הישראלי וכן בעקבות הודעת הקואליציה שכל חברי סיעותיה יצאו ממליאת הכנסת בכל פעם שיעלה לנאום חבר מסיעת הרשימה המשותפת, במחאה על החרמת חברי הסיעה את הלווייתו של הנשיא לשעבר שמעון פרס ז"ל לפני כחודש.

הנשיא ריבלין התייחס בנאומו לסערת תאגיד השידור הציבורי, ויצא נגד היוזמה של נתניהו ושל ח"כ דוד ביטן לפרק אותו. "מי שבעד שידור ציבורי לא יכול להפוך אותו לשופר", אמר ריבלין. "מי שנגד שידור ציבורי, יבוא ויאמר את דרכו באופן ברור. מי שרוצה שידור ציבורי, חייב להבטיח את היותו בלתי מוטה - שהרי כולנו מבינים שעל גלגל הענק הפוליטי פעם אתה למעלה, ופעם אתה למטה - העיקר שתישאר על הגלגל. כך מי שבעד אמנות חופשית ולא מעורבות, לא יכול להחרים קהלים שחושבים אחרת ממנו". 

 

ראש הממשלה נתניהו התייחס בפתח דבריו לסוגיית ביטול תאגיד השידור. "נשקם את רשות השידור, ונעשה זאת באחריות כספית", אמר בנאומו, ודבריו נקטעו בעקבות קריאות מחאה מצד חברי הכנסת.

עם תחילת נאומו של נתניהו, יצאו בהפגנתיות חברי הכנסת מהרשימה המשותפת ממליאת הכנסת. 

עוד נציין כי שר האוצר משה כחלון, שאמר היום בוועדת הכספים כי יטיל וטו על פירוק תאגיד השידור הציבורי, נעדר מהמליאה.