עד 4,000 שקל למסגרת: מותגים חדשים בענף משקפי השמש

אירוקה קיבלה את הזיכיון ליבוא ושיווק משקפי השמש והראייה של המותגים טום פורד, רוברטו קוואלי, טוד'ס, סברובסקי, מונקלר, בלינסאנגה, טימברלנד ועוד ■ לפידות מדיקל תייבא ותשווק את משקפי Dunhill ו-Loewe

ענף משקפי השמש מתחדש בכמה מותגי יוקרה חדשים בישראל: קבוצת אירוקה-עינית קיבלה את הזיכיון ליבוא ושיווק בישראל של מותגי משקפי השמש והראייה של המותגים טום פורד, רוברטו קוואלי, טוד'ס, סברובסקי, מונקלר, בלינסאנגה, טימברלנד ועוד. ההסכם נכרת מול חברת מארקולין האיטלקית, המייצרת ומשווקת משקפיים של מותגים שונים ומוכרים.

שני מותגים אחרים יגיעו ארצה, Dunhill ו-Loewe, זאת במסגרת זיכיון לשיווק והפצת שני המותגים שקיבלה חברת לפידות מדיקל. ההסכם נחתם עם חברת האופטיקה האיטלקית דה ריגו, המשווקת את המותגים אסקדה, פורלה, שופארד, לנווין, טרוסרדי ומותגים נוספים.

תחום המשקפיים מתאפיין ברווחיות גבוהה, שאף נחשפה לאחרונה במסגרת הליך משפטי שנוהל בתביעה של יעקב הלפרין כנגד לוקסאוטיקה בעניין המותג רייבאן. ל"גלובס" אמר בשעתו הלפרין כי "להרוויח 80% על מוצר שיש עליו הוצאות שיווק ועוד, זה לא עוול".

ואכן, גורם נוסף בענף אמר כי רווחיות החנויות על מסגרות משקפיים יכולה לשקף יחס של פי עשרה מהמחיר המקורי של המסגרת.

יודגש כי בשנים האחרונות, עם כניסת שחקנים חדשים לתחום דוגמת סופר-פארם, חלה ירידה במחירי מסגרות משקפיים גם של מותגים חזקים כמו קנזו או סוניה ריקל. התחרות, כידוע, מיטיבה עם הצרכן בכל ענף.

חגיגת המותגים החדשה מעשירה את ההיצע ואת המגוון, אולם בסופו של דבר שורת המחיר היא שתכריע האם המהלך משתלם. באירוקה, למשל, מצפים למכור 40 אלף יחידות של המותגים החדשים. המותגים החדשים שיגיעו ארצה ממוצבים כמותגי יוקרה, והמחיר לצרכן יהיה בהתאם ויתחיל ב-1,000 שקל, כשהוא יטפס עד 4,000 שקל למסגרת.