מהפך: הפרסומת של yes - הזכורה והאהובה ביותר השבוע

גיאוקרטוגרפיה: לאחר 20 שבועות הודחה 9 מיליון מפסגת האהובות ואף נעלמה מהדירוג  חברת הלוויין yes השקיעה בפרסומת החדשה שלה 2.6 מיליון דולר

לאחר למעלה מ-20 שבועות שבהם הובילה הפרסומת של 9 מיליון בכיכובה של שני כהן את דירוג הפרסומות האהובות, נרשם השבוע סוף-סוף מהפך: את מקום הפרסומת האהובה ביותר תופסת השבוע הפרסומת של yes באמצעות משרד הפרסום מקאן תל-אביב. מדובר בפרסומת החדשה של החברה שבה מציגה אם טיפוסית את היום העמוס שלה, כשכל מה שהיא רוצה להגיע אליו זה הצפייה בסדרות החביבות עליה הערב.

כמיטב מסורת סרטי yes, הפרסומת היא שיר שלמנגינה שלו הוצמדו מילים הומוריסטיות. שיעורי האהדה לפרסומת נמוכים ב-10% מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות המובילות, העומד על 29.1%, אך גבוהים מאוד יחסית לפרסומת שאינה 9 מיליון.

הפרסומת של yes היא גם הזכורה ביותר השבוע, ומשהו על ההצלחה הפנומנלית שלה אפשר ללמוד משיעורי הזכירות החריגים שהיא רושמת: 16.4% - רמת הזכירות הגבוהה ביותר שנרשמה מאז יולי 2014. הממוצע החצי-שנתי של הפרסומות הזכורות עומד על 7.1% - נמוך בעשרות אחוזים משיעורי הזכירה של הפרסומת.

הצלחת הקמפיין באה בד-בבד עם השקעה משמעותית במדיה - 2.6 מיליון דולר במחירי מחירון, סכום ההופך את הקמפיין למושקע ביותר בחודש זה. בשבוע שעבר היה הקמפיין המושקע של קבוצת פוקס עם היקף של 2.1 מיליון דולר.

השבוע לראשונה זה תקופה ארוכה לא שודרה הפרסומת של 9 מיליון. ניסיון העבר מוכיח כי אין בהכרח קשר ישיר בין ירידה של פרסומת להיעלמותה מהדירוג, ובעבר הנסקרים המשיכו לדווח על פרסומות גם לאחר ירידתן מהאוויר. יש להניח כי לקונסיסטנטיות בפרסום ולנוכחות הקבועה במדיה יש קשר ישיר להצלחת הקמפיין שנמשכה חודשים כה ארוכים. החברה צפויה לעלות בימים הקרובים סרטון חדש, ומעניין יהיה לראות איזה מקום הוא יתפוס בדירוג.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי מספר הפרסומות והחסויות ששודרו השבוע נמוך ממספרן בשבוע שעבר, ועומד על 457 לעומת 536. סך התקציבים שהושקעו השבוע בקמפיינים נמוך ממה שהושקע בשבוע שעבר, ועומד על כ-27 מיליון דולר לעומת כ-31.7 מיליון דולר.

זכורות ואהובות
 זכורות ואהובות