4 ימים לבחירות: טראמפ וקלינטון נלחמים על המדינות המתנדנדות

המועמד הרפובליקני יערוך אירוע בחירות בניו-המפשייר - מדינה שעד כה נדמה היה שתצביע עבור המועמדת הדמוקרטית ■ קלינטון תנסה לסחוף את הבוחרים בפיטסבורג, פנסילבניה ■ סקר ABC: יתרון של 3% לקלינטון

דונלד טראמפ והילארי קלינטון  / צילום: רויטרס
דונלד טראמפ והילארי קלינטון / צילום: רויטרס

ארבעה ימים לפני הבחירות בארצות-הברית, המתמודדים מנסים לשפר את סיכויי ההצלחה שלכם בניסיונות אחרונים לסחוף את הבוחרים. המסר של המועמדים הילארי קלינטון ודונלד טראמפ הוא אחד: הפסד בבחירות ביום שלישי יהיה לא פחות מאסון. היום (ו') המועמד הרפובליקני לנשיאות ינאם בכנס בחירות באטקינסון ניו-המפשייר בניסיון לצמצם את הפער מול המתמודדת הדמוקרטית.

על פי הסקרים, נראה כי טראמפ מצמצם את הפער בניו-המפשייר, מדינה שעד כה יכולה הייתה קלינטון לסמוך על הבוחרים שם שיתנו לה את קולם. שני סקרים שנערכו בקרב בוחרים במדינה הראו ששני המועמדים צמודים זה לזה, וסקר שלישי הראה שדווקא המועמד הרפובליקני מוביל ב-5% על פני יריבתו הדמוקרטית. קלינטון תנסה לסחוף את הבוחרים בפיטסבורג, פנסילבניה. על פי האתר חישוב הסקרים real clear politics, המועמדת הדמוקרטית מובילה במדינה זו על יריבה הרפובליקני ב-3.5%.

עם זאת, במחנה של קלינטון מנסים לשדר עסקים כרגיל גם בניו-המפשייר, למרות הסקרים המדאיגים עבור המועמדת. ג'ולי מקליין, מנהלת התקשורת של קמפיין קלינטון במדינה אמרה כי מטה קלינטון המקומי נמצא בתפוסה מלאה מאז חודש מאי, והוא פועל בתיאום עם המטה של המפלגה הדמוקרטית כדי למנוע מטראמפ הישגים במדינה. "תוצאות הסקרים תמיד צמודות בניו-המפשייר סביב יום הבחירות", אמרה מקליין.