על בד סוגרת רבעון עם זינוק של 70% ברווח התפעולי

הרווח התפעולי טיפס ברבעון השלישי ל-26.8 מיליון שקל ■ גידול של 4% בהכנסות ל-392 מיליון שקל

חברת על בד, המייצרת ומשווקת מגבונים לחים, מוצרי היגיינה נשית ומוצרי ספיגה, דיווחה היום (א') על גידול של 4% בהכנסות ברבעון השלישי של 2016, לרמה של 392 מיליון שקל. הרווח התפעולי ברבעון הסתכם בכ-26.8 מיליון שקל (7% מהמכירות), גידול של 70% בהשוואה לרווח התפעולי ברבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה הציגה החברה, שבשליטת מושב משואות יצחק, עלייה של 24% ברווח הנקי ברבעון, לרמה של 15.7 מיליון שקל.

הכנסות על בד  בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו בכ-1.15 מיליארד שקל, גידול של 3% לעומת ההכנסות בתקופה המקבילה אשתקד. העלייה במכירות נובעת בעיקר מעלייה במגזר המגבונים בגרמניה, בהיקף של כ-80 מיליון שקל, ומעלייה במגזר מוצרי הספיגה ללקוחות קיימים וחדשים, בהיקף של כ-10 מיליון שקל.

הרווח התפעולי בתשעת החודשים הסתכם ב-74.6 מיליון שקל, גידול של 30%, והרווח הנקי הסתכם בכ-43.9 מיליון שקל, גידול של 34%.

מניית על בד הגיבה לדוחות בעלייה של 2.8%, והשלימה התקדמות של קרוב ל-60% בחצי השנה האחרונה. שוויה של החברה בבורסה עומד על 600 מיליון שקל.

תזרים המזומנים שנבע מפעילות החברה ברבעון הסתכם בכ-91 מיליון שקל, לעומת כ-54 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההון העצמי של החברה הסתכם נכון לסוף הרבעון בכ-514 מיליון שקל, 38% מסך המאזן.

במהלך הרבעון קיבלה על בד אישור ממרכז ההשקעות להגדלת ההשקעה במפעל החדש שהיא מקימה בדימונה, עד לסכום של 150 מיליון שקל, ולמענק של 20% מסך ההשקעה.

חריגה בהשקעה במפעל החדש

בחודש יוני דיווחה החברה על חריגת ענק בהשקעתה במפעל, ועדכנה אז שעלות הקמתו תגיע לסכום של כ-210 מיליון שקל. סכום זה מהווה חריגה של יותר מ-30% ביחס להיקף ההשקעה שאישר הדירקטוריון לפרויקט, שהקמתו החלה בתחילת 2014. הפעלתו המסחרית של קו הייצור בדימונה מתוכננת לתחילת 2017. בעבר העריכה על בד כי היקף מכירות הקו יגיע ל-25 מיליון אירו בשנה.

דן מסיקה, מנכ"ל החברה, אמר עם פרסום הדוחות כי "אנו מרוצים מאוד מכך שמהלכי ההתייעלות בעל בד ברבעונים האחרונים מניבים פרי, והובילו לצמיחה של 70% ברווח התפעולי, תוך השגת שיעורי רווחיות גבוהים משמעותית מאלו בתקופה המקבילה אשתקד.

במהלך הרבעון הרביעי של 2016 אנו צופים להשלים את הקמת קו הייצור בדימונה, ולהתחיל בהרצתו. הקמת הקו החדש נדרשת לצורך שדרוג סל המוצרים הקיים, פיתוח מנועי צמיחה חדשים בעלי רווחיות גבוהה יותר ושמירת נתח השוק של החברה בתחום המגבונים הלחים. הקו החדש המוקם בדימונה מתוכנן להעסיק כ-45 עובדים תושבי האזור".