שינוי דרמטי: חידושים מרעישים שצפויים באייפון 8 החדש

לאחר האישור הרשמי לכך שמהדורת העשור לאייפון תכלול גרסה בעלת מסך קמור, מגיע דיווח כי המכשירים הבאים של אפל עשויים לכלול טכנולוגיית הטענה אלחוטית, מה שיאפשר ויתור מוחלט על שקעים במכשירי האייפון

אייפון 8 קונספט/ צילום: מהוידאו
אייפון 8 קונספט/ צילום: מהוידאו

מקור בחברה הסינית הון-האי המייצרת את מכשירי האייפון, אמר לאתר Nikkei כי החברה עובדת על ייצור שבב הטענה אלחוטי שמיועד לאייפון הבא - שעשוי להיקרא אייפון 8 או אולי אייפון 10, לציון 10 שנים לאייפון המקורי.

לדברי המקור, השבב עדיין לא בשל, והטענה אלחוטית תגיע לאייפון רק עם טכנולוגיה חדשה שתגביר את קצב ומרחק ההטענה - אבל זהו בהחלט הכיוון. אם אכן יכללו האייפונים הבאים הטענה אלחוטית יעילה מספיק כדי להחליף את ההטענה בכבל, יהיה זה צעד נוסף בדרך לוותר על שקעים באייפון באופן מוחלט. מלבד זאת, מתוכנן באייפון החדש גם מסך חדש בטכנולוגיית OLED. בין היתרונות של מסכי OLED על פני LCD, בהם השתמשו דגמי האייפון עד כה, ניתן למנות חיסכון בצריכת הסוללה ויכולת להשאיר חלקים בתצוגה פעילים גם לאחר כיבוי שאר המסך, כך שלמשל השעה וההתראות יוצגו כל הזמן, ויחסכו את הצורך ללחוץ על כפתור ההדלקה כדי לראות אותם. יתרון אחר ובולט יותר של מסכי OLED הוא הגמישות, שמאפשרת לייצר אותם בצורות שאינן שטוחות.

מעבר לשימוש במסכי OLED עולה בקנה אחד עם דיווחים לפיהם אפל מתכננת בשנה הקרובה גרסה מיוחדת לאייפון - נוסף על הגרסאות הרגילות בעלות מסכים שטוחים בגדלי 4.7 ו-5.5 אינצ' - שתגיע עם מסך קמור כמו זה המוכר מסדרת גלקסי S אדג' של סמסונג.