נעילה חיובית באירופה לאחר הודעת ה-FBI

ה-FBI לקונגרס: קלינטון לא תועמד לדין בפרשת המיילים; טראמפ בתגובה: המערכת מושחתת ■ מחר: פתיחת הקלפיות בארה"ב ■ מדוע זינקה מניית סוזוקי?

בורסה אירופה סטוק  / צלם: thinkstock
בורסה אירופה סטוק / צלם: thinkstock

בורסות אירופה ננעלו היום (ב') בעליות שערים חדות, בהמשך למגמה חיובית מובהקת שנרשמה בבורסות אסיה, זאת לאחר שראש ה-FBI ג'יימס קומי שם סוף למחול השדים סביב פרשת המיילים של הילארי קלינטון, כשהודיע לבכירים בקונגרס כי המועמדת הדמוקרטית לנשיאות לא תועמד לדין. בתגובה, רושמים החוזים העתידיים בוול סטריט עליות שערים חדות.

 

מערכת הבחירות היצרית בארה"ב מקבלת, שוב, תפנית מפתיעה, כשה-FBI הודיע אמש, פחות מ-48 שעות לפתיחת הקלפיות בארה"ב, כי בדיקת רבבות דוא"לים חדשים של הילארי קלינטון, שהתגלו במחשב שעוזרתה, הומה אבדין, חלקה עם בעלה הפרוד, אנתוני ווינר, לא גילתה שום עילה להעמיד את קלינטון לדין על רשלנות פלילית בטיפול במסמכי מדינה מסווגים.

כזכור, לפני 10 ימים הטיל קומי פצצה בזירה הפוליטית: הוא הודיע לראשי ועדות בקונגרס, כי הבולשת הפדרלית בוחנת ראיות חדשות שקשורות לחקירה שנערכה נגד קלינטון בחודשים שחלפו בגלל השימוש שעשתה בשרתים פרטיים בהיותה שרת-החוץ, בניגוד לתקנות. במוקד החקירה עמד החשד שהיא קיבלה או שלחה דוא"לים מסווגים באמצעות שרתים פרטיים בלתי מאובטחים. התנהלות כזו היתה עלולה לחשוף דוא"לים אלה לגורמים שאינם רשאים לראותם.

קלינטון עצמה, בנאום שנשאה זמן קצר לאחר ההודעה, לא התייחסה לפרשה, בעוד יריבה, המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ, טען כי "המערכת מושחתת".

 

מניית בנק ההשקעות הבריטי HSBC זינקה ביותר מ-4%, זאת למרות פרסום דוחות רבעוניים מאכזבים. הבנק דיווח היום על צניחה של 86% ברווח לפני מס ברבעון השלישי של השנה.

ביפן פורסמו הפרוטוקולים של ישיבת הבנק המרכזי בחודש ספטמבר, מהם עולה כי חבר מועצה אחד אמר כי הבנק צריך להיות מוכן לשנות לחלוטין את המדיניות על מנת להשיג יעד אינפלציה של 2%, בעוד השאר גרסו כי הלחצים האינפלציוניים יירגעו עם הזמן.

מניית סוזוקי מוטור  זינקה לאחר שהעלתה את תחזית הרווח שלה לשנה הפיסקאלית המסתיימת בחודש מארס. בחברת הרכב ציינו כי הסיבה להעלאת התחזית נובעת ממכירות טובות מהצפוי בשוקי אירופה והודו.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]