כלכלית ירושלים רוכשת החזקות מבני תעשייה במונדון ב-8 מ' ש'

המחיר משקף את השווי שלפיו רשומה כיום ההשקעה של מבני תעשיה במונדון

דוד זבידה / צילום: תמר מצפי
דוד זבידה / צילום: תמר מצפי

קבוצת הנדל"ן כלכלית ירושלים מבצעת מהלך לפישוט המבנה העסקי שלה, ורוכשת את החזקות החברה הבת, מבני תעשייה, בחברת מונדון שבבעלותן המשותפת. היום (ב') דיווחה כלכלית ירושלים כי תרכוש ממבני תעשייה את החזקותיה במונדון (36%) תמורת 7.6 מיליון שקל. המחיר משקף את השווי שלפיו רשומה כיום ההשקעה של מבני תעשיה במונדון.

מונדון הוקמה בתחילת 2007 כזרוע ההשקעות של קבוצת כלכלית ירושלים בהודו, ומניותיה חולקו בין כלכלית ירושלים (36%) לחברות הבנות האחרות שלה, מבני תעשיה (36%) ודרבן (18%). 10% מהמניות נותרו בידי בעל השליטה דאז, אליעזר פישמן, שמכר אותן בהמשך ונדרש לאחר מכן לרוכשן בחזרה.

לאחר הקמתה התקשרה מונדון במספר עסקאות לרכישת קרקעות לצורך הקמת מבנים למסחר, משרדים, לוגיסטיקה ומגורים, אולם עקב קשיים במימושן נעצרו ההשקעות בפרויקטים, ומונדון חדלה לפעול לפיתוחם. נכון למועד זה, למונדון אין כמעט פעילות, אולם היא רושמת הוצאות של כ-300 אלף דולר בשנה על החזקת החברה, ובעיקר תשלומים לרואי חשבון ועורכי דין. בסה"כ, הסבה מונדון לקבוצת כלכלית ירושלים הפסד מצטבר של כחצי מיליארד שקל.

יצירת נכס מס

במסגרת העסקה הנוכחית, שמחייבת את אישור בעלי מניות המיעוט של מבני תעשיה, היא תקבל תשלום של 7.6 מיליון שקל בגין המניות הנמכרות, וכן תהיה זכאית לתמורה נוספת בכפוף להתאמות מסוימות. לדברי כלכלית ירושלים, שמחזיקה ב-78.4% ממניות מבני תעשיה, אם תושלם העסקה היא עשויה להוביל ליצירת נכס מס של עד 47 מיליון שקל למבני תעשיה.

יש לציין, כי אם תיחתם עסקה דומה גם עם דרבן, היא תהיה פשוטה יותר לביצוע, מאחר שדרבן נמצאת בבעלותה המלאה של כלכלית ירושלים.