כחלון: "התקציב הקרוב יהיה האחרון של ממשלת נתניהו"

שר האוצר: "תקציב המדינה הוא לא של משה כחלון אלא של מדינת ישראל, ומשקיעים בעולם מסתכלים. כן יעבור לא יעבור - זה גורם נזק לא למשה לכחלון אלא לכלכלת ישראל, והדבר הזה עלול לעלות לנו ביוקר"

משה כחלון, שר האוצר (צילום: תמר מצפי)
משה כחלון, שר האוצר (צילום: תמר מצפי)

"תקציב המדינה הקרוב יהיה התקציב האחרון של ממשלת נתניהו הנוכחית", כך אמר היום שר האוצר משה כחלון. במפגש עם כתבים בפתח ישיבת סיעת כולנו קרא כחלון לכל חברי הכנסת ולשרים, "אל תשתמשו בתקציב כבן ערובה, התקציב הוא של הצבא, של הבריאות, של החינוך, הוא לא שלי".

כחלון אמר בפתח דבריו, כי "מבחינתי המבחן של הקואליציה הוא המבחן של העברת התקציב - אני מודע לזה, זה תקציב אחרון. התקציב חייב לעבור כפי שהוא ואין לי ספק שזה יקרה כי זה אינטרס של כולם.

"התקציב הוא לא של משה כחלון אלא של מדינת ישראל, ומשקיעים בעולם מסתכלים על איך אנחנו מעבירים את זה. הכלכלה של מדינת ישראל איתנה, יש לנו רגישות אחת, וזה הנושא של יציבות הממשלה - כל העולם מסתכל, והשווקים מגיבים כל פעם שמדברים על התקציב - כן יעבור לא יעבור, זה גורם נזק לא למשה לכחלון אלא לכלכלת ישראל, והדבר הזה עלול לעלות לנו ביוקר", לדברי שר האוצר.

 

כחלון ציין כי נפגש אתמול עם ראש הממשלה נתניהו, יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, על-מנת לסכם את לוחות הזמנים להעברת התקציב. "הסיכום הוא שעד 31 בדצמבר בעזרת השם קריאה שנייה ושלישית עוברים".

כחלון הזכיר את יעדי התקציב ובהם צמצום פערים ויוקר המחייה. "לגבי יוקר המחיה", אמר, "אנחנו ממשיכים לפתוח את השווקים ליבוא: בשר דגים שמן - כי זה מוזיל מחירים. לפני שבוע קרן המטבע הבינלאומית פרסמה דוח שבשלוש מדינות בעולם ירדו המחירים בעקבות התערבות ממשלתית: דרום אפריקה, איסלנד וישראל. אם לא נתערב, המחירים ימשיכו להאמיר. אנחנו רואים שהסל יותר זול ולכן אנחנו ממשיכים להתערב ונמשיך בעתיד".

לגבי תכנית העברת בסיסי צה"ל לצפון אמר כחלון, כי "בשבוע שעבר הגענו לסיכומים עם שר הביטחון, שר הפנים הנהלת האוצר וראשי רשויות לתכנית הצפון שתתוקצב כבר ב-2017. התכנית תכלול העברת מחנות צה"ל, הבאת מקומות תעסוקה איכותיים לצפון תשתיות, חינוך והטבות נוספות שנפרט עליהם בהמשך".